Marius Frătoaica și Constantin Drăghici: Care este secretul succesului? Pur și simplu să faci lucrurile mai bine decât le fac alții, calitatea este criteriul de bază în orice! Noi nu aveam deloc experiență în acest domeniu și am descoperit lucruri și provocări noi. Programul de finanțare Start-Up Nation ne-a oferit un avantaj pentru că nu am plecat de la zero. (INTERVIU)
Marius Frătoaica și Constantin Drăghici, prieteni din copilărie care împărtășesc aceeași pasiune pentru rustic îmbinat cu modern, și-au deschis propriul atelier de mobilă prin La nation des start-up și lucrează piese de mobilier din lemn masiv cu rășină epoxidică. Calitatea este criteriul de bază în tot ceea ce fac, inclusiv atunci când vine vorba de utilajele cu care lucrează zilnic:
Marius Frătoaica: Cu siguranță am fi găsit utilaje mai ieftine, dar nu cu aceleași caracteristici tehnice și cu același renume al calității! 95% din echipamentele pe care le avem în atelier sunt de la Felder Gruppe Roumanie. Am avut un parteneriat foarte bun pe parcursul derulării proiectului Start-Up Nation, avem și în continuare o colaborare foarte bună cu Felder Gruppe România.
Points clés
- Production: mobilă din lemn, la comandă
-
Utilaje achiziționate prin Start-Up Nation:
-
Mașină combinată cu 2 operații pentru tăiere și frezare/cepuire Hammer B3 winner
-
Marteau A3 41 Machine combinée de redressage et de rabotage d'épaisseur à 2 opérations
-
Fierăstrău panglică Felder FB 710
-
Felder AF 22 Système d'épuisement professionnel mobile
-
Compresor mobil cu piston Schneider UniMaster UNM 660-10-90 D
-
-
Critères de choix du fournisseur de machines: caracteristicile tehnice, calitatea și renumele utilajelor, oferta avantajoasă în cadrul proiectului, informațiile, consultanța și asistența tehnică dedicată și colaborarea pe termen lung cu un partener de încredere
-
Le secret de la réussite: pur și simplu să faci lucrurile mai bine decât le fac alții
- Conseils et astuces pour les futurs entrepreneurs:
-
să ia totul pas cu pas, să nu aibă așteptări mari imediate
-
să facă lucrurile cu pasiune și să creadă în afacerea lor 100%
-
să aibă și capital propriu pe care să-l investească. Pe lângă finanțarea obținută, vor avea nevoie de fonduri de susținere!
-
un plus de experiență în domeniu nu strică, ba chiar ar fi de dorit.
-
INTERVIU Felder Gruppe România: Marius Frătoaica și Constantin Drăghici, Rustic Ideea – București
Quels ont été vos premiers pas dans l'industrie ?
Constantin Drăghici: Primii pași au fost o aventură. Noi nu aveam deloc experiență în acest domeniu și am descoperit lucruri și provocări noi. E destul de greu să intri pe o piață pe care nu o cunoști și care nu te cunoaște nici ea pe tine. A fost greu, dar frumos. Acum încercăm să ne facem cât mai cunoscuți pe piață.
Marius Frătoaica: Programul de finanțare Start-Up Nation ne-a oferit un avantaj, nu am plecat de la zero. A fost greu și așa, dar dacă ar fi trebuit să plecăm chiar de la zero și fără experiență, cred că ar fi fost mult mai dificil.
Pe ce criterii v-ați ales consultantul de proiect și furnizorii în cadrul proiectului Start-Up Nation?
Marius Frătoaica: Consultantul de proiect l-am ales pe criteriul prieteniei, era o cunoștință de-a noastră care mai făcuse un proiect și am avut încredere. Furnizorii i-am ales pe criteriul calității, în primul rând. În privința utilajelor, știam că cele de la Felder Gruppe sunt cele mai bune. 95% din echipamentele pe care le avem în atelier sunt de la Felder Gruppe România.
Constantin Drăghici: În cadrul proiectului Start-Up Nation am cerut mai multe oferte, însă cea mai avantajoasă a fost cea de la Felder Gruppe România. Am apreciat că ni s-au oferit foarte multe informații și am primit consultanță. În plus, având toate utilajele de la Felder Gruppe, este și mai ușor pentru noi să lucrăm cu un singur partener. Am avut un parteneriat foarte bun pe parcursul derulării proiectului Start-Up Nation, avem și în continuare o colaborare foarte bună.
Que produisez-vous exactement ?
Constantin Drăghici: În principiu, realizăm piese de mobilier din lemn masiv, mese, birouri, noptiere. Ne-am axat pe realizarea blaturilor pentru mese, blaturi pentru mobilă de baie și bucătărie și fațete de mobilier. Lucrăm la comandă și produsele noastre sunt piese unicat, mici obiecte de artă în care punem suflet. Nu vom face niciodată două piese identice pentru că nu o să găsim niciodată două bucăți de lemn identice. Nu este simplu deloc, doar cine cunoaște domeniul știe de câtă muncă și migală este nevoie.
Cu ce probleme v-ați confruntat pe parcursul derulării programului Start-Up Nation?
Constantin Drăghici: Ca în orice lucru nou făcut, problemele sunt inevitabile. Fiind și pentru noi o noutate, nu am reușit să ne sincronizăm cu toate condițiile și termenii impuși în proiect. De exemplu, nu am putut să facem angajările la timp și am pierdut o parte din banii aprobați pentru salarizare. E greu să găsești oameni pentru că forța de muncă în domeniul prelucrării lemnului este o problemă generală. Din punctul nostru de vedere, termenul de 1 an de zile pentru implementarea proiectului este prea scurt, durează mult până îți pui la punct toată infrastructura, până găsești spațiul de închiriat, până găsești oameni, până vin toate utilajele. Într-un an abia am reușit să ne punem la punct atelierul, și să montăm utilajele. Sunt multe aspecte pe care trebuie să le sincronizezi și dacă nu ai experiență, este foarte dificil.
Dacă aveți în plan să demarați o afacere prin Start-Up Nation, aflați cu ce alte probleme s-au confruntat Marius Frătoaica și Constantin Drăghici pe parcursul derulării programului de finanțare, dar și care sunt recomandările și sfaturile lor pentru viitorii antreprenori în industria mobilei, citind interviul integral ici.
Interviul acordat de Marius Frătoaica și Constantin Drăghici face parte din campania de povești Felder pe care le puteți citi ici.
Bonjour,
Félicitations pour ces articles intéressants et utiles sur Start-up Nation, sur ceux qui réussissent avec ce programme.
Le rêve de posséder sa propre entreprise, le rêve de posséder un atelier de menuiserie est réalisable avec votre aide et celle de vos partenaires.
Pourtant, de la création à la réussite d'une entreprise, le chemin est encore long. En effet, les gens n'ont souvent pas les connaissances nécessaires pour savoir comment vendre un produit, comment fixer un prix correct, quelle est l'offre et la demande pour le segment du marché qu'ils veulent pénétrer. Il est vrai qu'en théorie, toutes ces informations existent ou devraient exister dans le projet Start-up Nation, mais la théorie est une chose et la pratique en est une autre.
Dans la pratique, il se peut que vous ayez un atelier très bien équipé avec des machines et des outils de très bonne qualité provenant de fabricants connus ou moins connus, mais que vos produits ne se vendent pas.
Comme l'a dit Marius Frătoaica de Rustic Ideea Bucuresti. Je cite : "Un autre problème auquel nous sommes confrontés en ce moment est celui des ventes. Bien que j'aie une expérience de la vente, ayant travaillé pendant de nombreuses années dans d'autres domaines, je trouve qu'il est très difficile de vendre ce que nous faisons aujourd'hui. Nos produits ne s'adressent pas à tous les foyers, à toutes les familles, mais plutôt à une niche de clients assez sélective".
J'ai moi-même fait cette expérience dans le passé, et si vous le permettez, j'aimerais partager avec vous mes conclusions, peut-être seront-elles utiles à ceux qui rêvent de travailler le bois et d'en faire une activité. Car c'est une chose de travailler dans la vente et de vendre les produits de quelqu'un, des produits pour lesquels il existe déjà un marché, et c'en est une autre de créer un marché pour ses propres produits.
Vous devez d'abord connaître la réponse à au moins les questions suivantes :
- À qui s'adressent mes produits ?
o Quels groupes d'âge ? - jeunes, vieux, enfants
o Où vivent ces personnes ? - dans le village, dans la ville, dans l'immeuble, dans la maison ?
o Quels sont les revenus des personnes auxquelles je souhaite vendre mes produits ? - très peu d'argent, un peu, beaucoup, beaucoup
o Où les personnes à qui je souhaite vendre mes produits achètent-elles habituellement ? - dans les magasins, sur internet, à domicile, à l'étranger
- Où puis-je trouver des travailleurs pour mon entreprise ?
o Quel est le marché du travail pour la menuiserie ?
La liste des questions est longue. Ces questions doivent figurer en tête de votre liste et vous devez les garder à l'esprit lors de l'élaboration de votre plan d'entreprise si vous voulez réussir dans ce domaine.
C'est pourquoi je me propose d'écrire des articles pour aider les personnes intéressées à obtenir des fonds pour ouvrir un atelier de menuiserie (Start-up Nation ou autres), sur les sujets suivants :
L'importance de l'imagination dans ce domaine - Est-ce que je propose quelque chose de nouveau dans ce domaine ? Est-ce que je fais preuve d'imagination ou est-ce que je copie ce que fait la concurrence et je sors le produit.
Comment calculer le bon prix pour mes produits ? Dois-je regarder la concurrence ? En quoi consiste ce prix ?
Les moyens d'entrer sur le marché et de créer son propre marché - Où dois-je vendre mes produits ? Ai-je besoin de promotion, de publicité ?
J'espère que ce qui précède sera utile à ceux qui sont passionnés par le travail du bois et qui souhaitent créer leur propre entreprise.
Je vous prie d'agréer, Monsieur le Président, l'expression de mes sentiments distingués,
Enciulescu Alexandru
Je pense que vous avez lu dans nos pensées. 🙂 Le magazine de septembre 2019 aura pour thème l'entreprise-entrepreneuriat. Nous prévoyons d'y aborder également les thèmes ci-dessus. Très bien votre commentaire.
[...] Rustic Idea, une entreprise à succès de la Start-Up Nation, née d'une passion pour le rustique, combine le rustique... [...] [...]