Îl cunosc personal pe Călin Pop de aproape 3 ani, dar îl citesc de când a început să scrie pe Chêne massif. El este cel care mi-a demonstrat că se poate vinde pe net mobilă din stejar masiv. Știu că cei tineri vor spune „de ce nu?”, având în vedere că ei cumpără totul pe net. Dar mobila masivă este cumpărată mai mult de cei de vârsta a doua și a treia. Sunt cei care simt nevoia să pună mâna pe ea, să o vadă și să se mai gândescă câteva zile după aceea dacă o cumpără sau nu.
Surpriza este și mai mare știind că Mobel Amadeus, magazinul online prin care este vândută mobila din stejar masiv, vinde în principal mese și scaune. Cum să cumperi un scaun, un fotoliu, fără să vezi dacă ți-e bine în el?! Cum să nu vrei să stai pe el în fața mesei masive, de 3, chiar 4 m lungime? Și totuși Călin le vinde. Pot fi returnate, îmi veți spune. Da, dar vă gândiți ce înseamnă pentru beneficiar să returneze piese de mobiler atât de masive și voluminoase? Și nu cred că cei care cumpără mobila nu se gândesc la acest aspect. Și totuși o cumpără! De ce? Motivele, din punctul meu de vedere, le-am explicat pe larg mai jos.
Călin este foarte aproape de lumea lemnului, pot spune chiar în mijlocul ei
Călin scrie despre lemn pe Chêne massif de mai bine de 7 ani. Trăiește în lumea lemnului, îl iubește și atunci când vrea să afle ceva, se documentează. Când cauți să cumperi o masă sau niște scaune și vrei să te documentezi înainte despre cum ar trebuie să fie, ce plusuri sau minusuri pot avea, este posibil să dai peste articolele din Chêne massif care îți explică cum se construiește o masă, cum trebuie puse picioarele pentru a avea suprafața utilă maximă sau care este spațiul minim ce trebuie alocat unei persoane. Toate aceste informații, pe care le capeți gratuit, îți dau încrederea că omul știe ce vinde.
Lemnul despre care vorbește Călin este din toate domeniile, nu doar cel legat de mobilier. Citind articolele îți dai seama că apreciează lemnul masiv bine prelucrat, meșterii care preferă vechile îmbinări făcute manual, inovația decentă, combinațiile interesante, lucrul bine făcut. Promovează firme și meșteri care lucrează bine de câte ori are ocazia. Toate aceaste te duc cu gândul la cineva care apreciază lucrurile bine făcute și știi că, în foarte puține cazuri, o astfel de persoană ar accepta să vândă ceva ce nu apreciează el în primul rând.
Relația directă cu fabrica
Vânzările online sunt făcute direct de fabricile producătoare sau de către un comerciant. Mobel Amadeus se situează undeva la mijloc. Călin nu lucrează în fabrică, dar fabrica din Baia Mare, unde se face mare parte din mobilierul pe care-l vinde, este a familiei. Are acces permanent în fabrică și știe exact cum se face mobila. Mobilă care, în mare parte, se face pentru export.
Mi-amintesc o discuție cu el cu ceva timp în urmă. Îmi spunea cum vânzarea online a mobilei a fost un fel de pariu. A vrut să-i demonstreze unchiului său că acest tip de mobilă poate fi vandut și online. Unchiul i-a spus că este sigur că nu va vinde nimic tot anul, dar l-a lăsat să se „joace”. Nici după un an, când i-a arătat rezultatele, unchiul nu a vrut să accepte ideea. I-a spus că a avut noroc. Doar că „norocul” ține de ceva ani buni.
Relația de familie cu fabrica i-a permis să știe totul despre cum se face mobila. Asta i-a oferit „muniție” în discuția cu clienții, putând răspunde la orice întrebare. Ori, când vânzătorul îți spune tot ce vrei să știi despre produsul care ți-a atras atenția, de ce nu l-ai cumpăra?
Flexibilitate și disponibilitate în găsirea de soluții sau pentru rezolvarea problemelor
Apelez la altă amintire. Când ne-am cunoscut scriam în special despre finisarea lemnului, fiind implicată de mult timp în acest domeniu. Călin avea o problemă cu ceva mese aflate în restaurantul unui client. Încercând să rezolve problema a dat peste articolele legate de défauts de finition și m-a contactat. Am înțeles din discuții că problema se datora depozitării greșite a meselor de către beneficiar. Cumpărase mesele cu mult înainte ca ele să fie puse în restaurant și până la deschidere, le depozitase într-un spațiu impropriu. Cu toate că vina nu-i aparținea, a făcut tot ce a ținut de el să rezolve acea problemă, plătind chiar din propriul buzunar.
În opinia mea, aceasta este rețeta succesului. Dacă arați disponibilitate în a rezolva problemele oamenilor, mai ales în lumea asta a noastră în care de multe ori esti pe cont propriu, câștigi mult. Cei ajutați vor simți nevoia să împărtășească acest lucru pentru că, repet, la noi nu este considerat ceva normal. Și astfel vor căpăta și alții încredere.
Personnalisation de l'offre
Personalizarea ofertei este o altă latură a flexibilității. Mesajul prezent în site îți transmite că poți alege culoarea și finisajul dorit dintr-un catalog, că există dimensiuni standard, dar la cerere, oferta poate fi perzonalizată. Toți cei care ajung să viziteze site-ul înțeleg că au posibilități multiple de alegere. Nu există niciun fel de rigiditate, doar dorința de a găsi soluția optimă pentru casa sau restaurantul fiecăruia. Culorile pot fi asortate iar dimensiunile adaptate. Se poate alege piciorul unei alte mese pentru cea a cărui blat ți-a atras atenția, sau poți înlocui un picior de lemn cu unul de metal.
Sunt posibile o mulțime de combinații iar Călin este dispus încă de la început să-ți spună acest lucru. Nu te simți îngrădit, nu ai sanzația că, dacă nu vrei așa, asta e, altfel nu se poate, poți pleca în altă parte. Și acest lucru se vede și în avis reçus.
Prezentarea publică onestă a succeselor, dar și a problemelor
Parmi les sujets abordés Chêne massif sunt și cele legate de mobilierul vândut de Mobel Amadeus. Nu doar pentru a vorbi despre modele, posibilități de finisare, dimensiuni standard sau la comandă, ci și pentru a prezenta atât succesele cât și problemele avute și ceea ce a făcut pentru a le rezolva.
Vorbește uneori despre clienți multumiți, arată fotografii cu mobilierul în casa acestuia și-ți dai seama că a creat o relație cu clientul. Și asta ajută, dă încredere și altora. Dar ne spune și dacă a întâmpinat o problemă și ce a făcut pentru a o rezolva. Recunoașterea greșelilor, contrar părerii unora, te face mai uman și te apropie de client. Mesajul este „sunt om și eu și pot greși. Dar fac totul să repar acea greșeală”. Cine nu acordă credit unui astfel de om?
O formulă a succesului
Am urmărit de-a lungul timpului mai multe business-uri care se ocupau cu vânzarea mobilei online. Am văzut că succes au marii producători internaționali, iar mobila cea mai vândută este cea simplă, cu design scandinav, cea preferată de tineri. Am văzut și cum firme producătoare de mobilier masiv au închis magazinul online din lipsă de vânzări. Călin a reușit, în ciuda faptului că vinde mobilă greu de vândut. Și asta pentru că nu a lăsat-o să se vândă singura, ci a investit foarte mult în informarea pieței. A vorbit despre lemnul de stejar, despre mobila de masiv, despre îmbinări și soluții constructive și astfel a convins că știe ce vinde și ce înseamnă un produs de calitate.
Oamenii trebuie convinși iar ceea ce îi convinge este informația, sinceritatea, transparența și disponibilitatea. Dacă știi doar tu și nu spui și clientului, degeaba știi. Trebuie să găsești canale să ajungi la client și prin aceste canale să transmiți cât mai multă informație. Așa vei reuși să vinzi chiar și lucruri imposibil de vândut pe net, așa cum a reușit Călin. Felicitări și succes, Călin!
Ajouter un commentaire