Deco&Design

Seth Rolland, il maestro del taglio del legno pregiato

Sunt tot mai fascinată de meșteri lemnari care, la fel ca Alexander Grabovetskiy, prelucrează lemnul manual făcând lucruri uimitoare. Un astfel de meșter este și Seth Rolland, considerat de mulți dintre contemporanii săi un adevarat artist al lemnului și un deschizător de drumuri în ceea ce privește tăierile în lemn și folosirea lor pentru a realiza piesa de mobilier dintr-o singură bucată de lemn. Este un pasionat care lucrează lemnul de mai bine de 25 de ani, îmbinând diferite moduri de prelucrare astfel încât să obțină forme cât mai sculpturale dar și foarte practice.

falegnami

Seth este un autodidact în ceea ce privește lemnul și prelucrarea lui. E drept, s-a nascut și a crescut într-o familie de arhitecți, având contact cu arta și formele ei de mic. La 5 ani mama sa l-a învățat să folosească un ciocan iar la 6 ani construia, tot cu ajutorul ei, o plută din lemn recuperat din apă și spumă poliuretanică. A absolvit însă colegiul cu diplomă în filosofie și mediu înconjurător.

falegnami

Dar pasiunea pentru lemn a învins și a început să construiască obiecte de mobilier urmându-și propria filosofie. El își crează obiectele fiind inspirat de formele naturale, forme combinate cu mișcarea. Îi place să prelucreze lemnul sub diverse forme împingându-l cât mai aproape de limite. Obiectele obținute sunt un amestec de linii clare și animate, în egala măsură interesante și distractive.

Obiectul se naște mai întâi în mintea lui. Face apoi desene, schițe și modele pentru a se asigura că obiectul este funcțional, curbele sunt proporționale și bine echilibrate din toate unghiurile. Când este sigur că este funcțional începe cu adevarat munca pentru noua creație. Alege întâi lemnul după culoare și fibră. Folosește lemn dur din America de Nord pe care îl taie, îl îmbină, îl curbează, îl asamblează și-l finisează manual. Fiecare etapă este realizată cu mare grijă pentru a garanta o calitate cât mai înaltă fiecăreia dintre ele.

falegnami

Rolland face diverse obiecte de mobilier, toate funcționale, pe care din punct de vedere al designului le încadrează în 3 categorii:

  • Mobilier organic – la care curbele sunt inspirate din simplitatea, frumusețea și mișcarea naturală a formelor – realizat prin tăiere, aburire, curbare, laminare sau modelare în vid.

falegnami

  • Mobilier dintr-o singură bucată de lemn. Mobilier fără îmbinări sau încleieri ci numai din tăierea lemnului și curbarea lui. În acest caz limitele mobilierului sunt cele ale lemnului.

falegnami

  • Mobilier în care lemnul este combinat cu piatra naturală. Fiecare material este folosit exact pentru ce a fost el creat: din lemn sunt făcute părți de mobilier care sunt echilibrate cu ajutorul pietrei. Practic lemnul este balansat și echilibrat de piatră.

falegnami

Seth Rolland este în egală măsură tâmplar și designer. El este un deschizător de drumuri în prelucrarea lemnului, dezvoltând tehnici noi și realizând obiecte simple și fascinante în același timp. Mobila sa este influențată de formele naturale, de estetica mobilierului japonez sau danez, dar amprenta personală este de netăgăduit. Aportul său la arta prelucrării lemnului este recunoscut și apreciat de toți cei care lucrează lemnul, manual sau nu.

seth rolland

Dacă ți-au plăcut aceste lucrări poți vedea și creațiile unui alt tânăr designer ce reinventează piese simple de mobilier.

Mihaela Radu

Mihaela Radu è un ingegnere chimico ma ha una passione per il legno. Lavora nel settore da più di 20 anni e la finitura del legno è ciò che l'ha definita in questo periodo. Ha acquisito esperienza lavorando in un istituto di ricerca, nella propria azienda e in una multinazionale. Vuole condividere continuamente la sua esperienza con chi ha la stessa passione, e non solo.

1 commento

Aggiungi un commento

Questo sito usa Akismet per ridurre lo spam. Scopri come i tuoi dati vengono elaborati.

  • la corsa all'autenticità genera imbarazzo.

    Non sono impaziente di fronte al nuovo. Trovo interessante l'integrazione delle pietre naturali nella struttura dei tavoli. Ma che sia pratica/appropriata o estetica. Per vedere la complementarità tra le due cose. Quando un'opera non ha utilità, significa che è artistica. Senza una forma estetica particolare, senza un messaggio forte/profondo, l'opera rimane solo un mestiere arido fatto alla ricerca dell'autenticità. In altre parole: un'opera fallita.

Categorie

Iscriviti alla newsletter

Newsletter venerdì mattina
Informazioni e consigli dagli esperti

it_ITItaliano