Biznes

Rustic Ideea, odnosząca sukcesy firma Start-Up Nation, zrodzona z pasji do stylu rustykalnego i nowoczesnego.

Marius Frătoaica și Constantin Drăghici: Care este secretul succesului? Pur și simplu să faci lucrurile mai bine decât le fac alții, calitatea este criteriul de bază în orice! Noi nu aveam deloc experiență în acest domeniu și am descoperit lucruri și provocări noi. Programul de finanțare Start-Up Nation ne-a oferit un avantaj pentru că nu am plecat de la zero. (INTERVIU)

felder gruppe

Marius Frătoaica și Constantin Drăghici, prieteni din copilărie care împărtășesc aceeași pasiune pentru rustic îmbinat cu modern, și-au deschis propriul atelier de mobilă prin Start-Up Nation și lucrează piese de mobilier din lemn masiv cu rășină epoxidică. Calitatea este criteriul de bază în tot ceea ce fac, inclusiv atunci când vine vorba de utilajele cu care lucrează zilnic:

Marius Frătoaica: Cu siguranță am fi găsit utilaje mai ieftine, dar nu cu aceleași caracteristici tehnice și cu același renume al calității! 95% din echipamentele pe care le avem în atelier sunt de la Felder Gruppe Romania. Am avut un parteneriat foarte bun pe parcursul derulării proiectului Start-Up Nation, avem și în continuare o colaborare foarte bună cu Felder Gruppe România.

Kluczowe punkty
  • Producție: mobilă din lemn, la comandă
  • Utilaje achiziționate prin Start-Up Nation:

    • Mașină combinată cu 2 operații pentru tăiere și frezare/cepuire Hammer B3 winner

    • Mașină combinată cu 2 operații pentru îndreptare și rindeluire la grosime Hammer A3 41

    • Fierăstrău panglică Felder FB 710

    • Profesjonalny mobilny system odciągu spalin Felder AF 22 Mobile

    • Compresor mobil cu piston Schneider UniMaster UNM 660-10-90 D

  • Kryteria wyboru dostawcy maszyn: caracteristicile tehnice, calitatea și renumele utilajelor, oferta avantajoasă în cadrul proiectului, informațiile, consultanța și asistența tehnică dedicată și colaborarea pe termen lung cu un partener de încredere

  • Sekret sukcesu: pur și simplu să faci lucrurile mai bine decât le fac alții

  • Sfaturi și recomandări pentru viitorii antreprenori:
    • să ia totul pas cu pas, să nu aibă așteptări mari imediate

    • să facă lucrurile cu pasiune și să creadă în afacerea lor 100%

    • să aibă și capital propriu pe care să-l investească. Pe lângă finanțarea obținută, vor avea nevoie de fonduri de susținere!

    • un plus de experiență în domeniu nu strică, ba chiar ar fi de dorit.

INTERVIU Felder Gruppe România: Marius Frătoaica și Constantin Drăghici, Rustic Ideea – București

Cum au fost primii pași în industrie?

Constantin Drăghici: Primii pași au fost o aventură. Noi nu aveam deloc experiență în acest domeniu și am descoperit lucruri și provocări noi. E destul de greu să intri pe o piață pe care nu o cunoști și care nu te cunoaște nici ea pe tine. A fost greu, dar frumos. Acum încercăm să ne facem cât mai cunoscuți pe piață.

felder gruppe
Foto: imagine de ansamblu a pasiunii celor doi asociați ai Rustic Ideea și piesele de mobilier expuse alături de colecția de costume populare

Marius Frătoaica: Programul de finanțare Start-Up Nation ne-a oferit un avantaj, nu am plecat de la zero. A fost greu și așa, dar dacă ar fi trebuit să plecăm chiar de la zero și fără experiență, cred că ar fi fost mult mai dificil.

Pe ce criterii v-ați ales consultantul de proiect și furnizorii în cadrul proiectului Start-Up Nation?

Marius Frătoaica: Consultantul de proiect l-am ales pe criteriul prieteniei, era o cunoștință de-a noastră care mai făcuse un proiect și am avut încredere. Furnizorii i-am ales pe criteriul calității, în primul rând. În privința utilajelor, știam că cele de la Felder Gruppe sunt cele mai bune. 95% din echipamentele pe care le avem în atelier sunt de la Felder Gruppe România.

felder gruppe
Foto: Marius Frătoaica, administratorul Rustic Ideea București, lângă mașina combinată cu 2 operații pentru tăiere și frezare/cepuire Hammer B3 winner. În stânga, mașina combinată cu 2 operații pentru îndreptare și rindeluire la grosime Hammer A3 41

Constantin Drăghici: În cadrul proiectului Start-Up Nation am cerut mai multe oferte, însă cea mai avantajoasă a fost cea de la Felder Gruppe România. Am apreciat că ni s-au oferit foarte multe informații și am primit consultanță. În plus, având toate utilajele de la Felder Gruppe, este și mai ușor pentru noi să lucrăm cu un singur partener. Am avut un parteneriat foarte bun pe parcursul derulării proiectului Start-Up Nation, avem și în continuare o colaborare foarte bună.

Co dokładnie produkujesz?

Constantin Drăghici: În principiu, realizăm piese de mobilier din lemn masiv, mese, birouri, noptiere. Ne-am axat pe realizarea blaturilor pentru mese, blaturi pentru mobilă de baie și bucătărie și fațete de mobilier. Lucrăm la comandă și produsele noastre sunt piese unicat, mici obiecte de artă în care punem suflet. Nu vom face niciodată două piese identice pentru că nu o să găsim niciodată două bucăți de lemn identice. Nu este simplu deloc, doar cine cunoaște domeniul știe de câtă muncă și migală este nevoie.

felder gruppe
Foto: masă rustică realizată cu picioare din lemn masiv recondiționat și blat din secțiuni transversale de buturugi încastrate în rășină epoxidică
Cu ce probleme v-ați confruntat pe parcursul derulării programului Start-Up Nation?

Constantin Drăghici: Ca în orice lucru nou făcut, problemele sunt inevitabile. Fiind și pentru noi o noutate, nu am reușit să ne sincronizăm cu toate condițiile și termenii impuși în proiect. De exemplu, nu am putut să facem angajările la timp și am pierdut o parte din banii aprobați pentru salarizare. E greu să găsești oameni pentru că forța de muncă în domeniul prelucrării lemnului este o problemă generală. Din punctul nostru de vedere, termenul de 1 an de zile pentru implementarea proiectului este prea scurt, durează mult până îți pui la punct toată infrastructura, până găsești spațiul de închiriat, până găsești oameni, până vin toate utilajele. Într-un an abia am reușit să ne punem la punct atelierul, și să montăm utilajele. Sunt multe aspecte pe care trebuie să le sincronizezi și dacă nu ai experiență, este foarte dificil.

 

Dacă aveți în plan să demarați o afacere prin Start-Up Nation, aflați cu ce alte probleme s-au confruntat Marius Frătoaica și Constantin Drăghici pe parcursul derulării programului de finanțare, dar și care sunt recomandările și sfaturile lor pentru viitorii antreprenori în industria mobilei, citind interviul integral tutaj

Interviul acordat de Marius Frătoaica și Constantin Drăghici face parte din campania de povești Felder pe care le puteți citi tutaj

Mihaela Radu

Mihaela Radu jest inżynierem chemii, ale jej wielką pasją jest drewno. Pracuje w tej dziedzinie od ponad 20 lat, a wykańczanie drewna jest tym, co zdefiniowało ją w tym okresie. Zdobyła doświadczenie pracując w instytucie badawczym, we własnej firmie, a także w międzynarodowej korporacji. Pragnie nieustannie dzielić się swoim doświadczeniem z tymi, którzy podzielają tę samą pasję.... i nie tylko.

3 komentarze

Dodaj komentarz

Ta strona używa Akismet do redukcji spamu. Dowiedz się, jak przetwarzane są dane Twoich komentarzy.

  • Witam,

    Gratulacje za fajne, ciekawe i przydatne artykuły o Start-up Nation, o tych, którzy odnieśli sukces w tym programie.

    Marzenie o własnym biznesie, marzenie o posiadaniu warsztatu stolarskiego jest możliwe do zrealizowania z pomocą Ciebie i Twoich partnerów.

    Jednak od założenia firmy do osiągnięcia sukcesu w biznesie jest jeszcze długa droga. Dzieje się tak, ponieważ ludzie często nie mają niezbędnej wiedzy na temat tego, jak sprzedawać produkt, jak prawidłowo go wycenić, jaka jest podaż i popyt w danym segmencie rynku, na który chcą wejść. Prawdą jest, że teoretycznie wszystkie te informacje istnieją lub powinny istnieć w projekcie Start-up Nation, ale teoria to jedno, a praktyka to drugie.

    W praktyce może się okazać, że posiadasz bardzo dobrze wyposażony warsztat z bardzo dobrej jakości maszynami i narzędziami znanych lub mniej znanych producentów, ale Twoje produkty się nie sprzedają.

    Jak powiedział Marius Frătoaica z Rustic Ideea Bucharest. Cytuję: "Kolejnym problemem, przed którym obecnie stoimy, jest sprzedaż. Chociaż mam doświadczenie w sprzedaży, pracowałem przez wiele lat w sprzedaży w innych obszarach, uważam, że bardzo trudno jest sprzedać to, co robimy teraz. Nasze produkty nie przemawiają do każdego domu, każdej rodziny, ale raczej do dość selektywnej niszy klientów".

    Sam miałem takie doświadczenia w przeszłości i jeśli mogę, chciałbym podzielić się z wami moimi spostrzeżeniami, być może będą one przydatne dla tych, którzy marzą o pracy z drewnem i zrobieniu z tego biznesu. Bo co innego pracować w sprzedaży i sprzedawać czyjeś produkty, produkty na które jest już rynek, a co innego tworzyć rynek dla swoich produktów.

    Najpierw musisz znać odpowiedź na co najmniej następujące pytania:
    - Do kogo kieruję swoje produkty?
    o Które grupy wiekowe? - Młodzi, starsi, dzieci
    o Gdzie mieszkają te osoby? - Na wsi, w mieście, w bloku, w domu?
    o Jakie są dochody osób, którym chcę sprzedawać moje produkty? - bardzo mało pieniędzy, trochę, dużo, dużo
    o Gdzie zazwyczaj kupują osoby, którym chcę sprzedawać moje produkty? - w sklepach, w Internecie, w kraju, za granicą
    - Gdzie mogę znaleźć pracowników dla mojej firmy?
    o Jak wygląda rynek pracy dla stolarzy?

    Lista pytań jest długa i długa. Pytania te powinny znajdować się na szczycie listy i należy o nich pamiętać podczas sporządzania biznesplanu, jeśli chcesz odnieść sukces w tej dziedzinie.

    W związku z tym proponuję napisanie artykułów, które pomogą osobom zainteresowanym dostępem do funduszy na otwarcie warsztatu stolarskiego (Start-up Nation lub inne), na następujące tematy:

    Znaczenie wyobraźni w tej dziedzinie - czy wymyślam coś nowego w tej dziedzinie? Czy wykazuję się wyobraźnią, czy też kopiuję to, co robi konkurencja i wychodzę z produktem.

    Jak obliczyć właściwą cenę dla moich produktów? Czy patrzę na konkurencję? Co składa się na tę cenę?

    Jak wejść na rynek i stworzyć własny rynek - Gdzie sprzedawać produkty? Czy potrzebuję promocji, reklamy?

    Mam nadzieję, że powyższe informacje będą przydatne dla tych, którzy pasjonują się obróbką drewna i chcą założyć własną firmę.

    Z poważaniem,
    Enciulescu Alexandru

    • Chyba czytasz w naszych myślach. Magazyn z września 2019 r. będzie poświęcony tematyce biznesu i przedsiębiorczości. Planujemy omówić w nim również powyższe tematy. Bardzo dobry komentarz.

Kategorie

Zapisz się do newslettera

Newsletter w piątek rano
Informacje i porady od ekspertów

pl_PLPolski