Negócios

A Rustic Ideea, uma empresa Start-Up Nation de sucesso, nasceu de uma paixão pelo rústico e pelo moderno

Marius Frătoaica și Constantin Drăghici: Care este secretul succesului? Pur și simplu să faci lucrurile mai bine decât le fac alții, calitatea este criteriul de bază în orice! Noi nu aveam deloc experiență în acest domeniu și am descoperit lucruri și provocări noi. Programul de finanțare Start-Up Nation ne-a oferit un avantaj pentru că nu am plecat de la zero. (INTERVIU)

grupo felder

Marius Frătoaica și Constantin Drăghici, prieteni din copilărie care împărtășesc aceeași pasiune pentru rustic îmbinat cu modern, și-au deschis propriul atelier de mobilă prin Nação emergente și lucrează piese de mobilier din lemn masiv cu rășină epoxidică. Calitatea este criteriul de bază în tot ceea ce fac, inclusiv atunci când vine vorba de utilajele cu care lucrează zilnic:

Marius Frătoaica: Cu siguranță am fi găsit utilaje mai ieftine, dar nu cu aceleași caracteristici tehnice și cu același renume al calității! 95% din echipamentele pe care le avem în atelier sunt de la Felder Gruppe Roménia. Am avut un parteneriat foarte bun pe parcursul derulării proiectului Start-Up Nation, avem și în continuare o colaborare foarte bună cu Felder Gruppe România.

Pontos principais
  • Produção: mobilă din lemn, la comandă
  • Utilaje achiziționate prin Start-Up Nation:

    • Mașină combinată cu 2 operații pentru tăiere și frezare/cepuire Hammer B3 winner

    • Mașină combinată cu 2 operații pentru îndreptare și rindeluire la grosime Hammer A3 41

    • Fierăstrău panglică Felder FB 710

    • Felder AF 22 Mobile Sistema profissional móvel de extração de gases de escape

    • Compresor mobil cu piston Schneider UniMaster UNM 660-10-90 D

  • Critérios para escolher um fornecedor de máquinas: caracteristicile tehnice, calitatea și renumele utilajelor, oferta avantajoasă în cadrul proiectului, informațiile, consultanța și asistența tehnică dedicată și colaborarea pe termen lung cu un partener de încredere

  • O segredo do sucesso: pur și simplu să faci lucrurile mai bine decât le fac alții

  • Sfaturi și recomandări pentru viitorii antreprenori:
    • să ia totul pas cu pas, să nu aibă așteptări mari imediate

    • să facă lucrurile cu pasiune și să creadă în afacerea lor 100%

    • să aibă și capital propriu pe care să-l investească. Pe lângă finanțarea obținută, vor avea nevoie de fonduri de susținere!

    • un plus de experiență în domeniu nu strică, ba chiar ar fi de dorit.

INTERVIU Felder Gruppe România: Marius Frătoaica și Constantin Drăghici, Rustic Ideea – București

Cum au fost primii pași în industrie?

Constantin Drăghici: Primii pași au fost o aventură. Noi nu aveam deloc experiență în acest domeniu și am descoperit lucruri și provocări noi. E destul de greu să intri pe o piață pe care nu o cunoști și care nu te cunoaște nici ea pe tine. A fost greu, dar frumos. Acum încercăm să ne facem cât mai cunoscuți pe piață.

grupo felder
Foto: imagine de ansamblu a pasiunii celor doi asociați ai Rustic Ideea și piesele de mobilier expuse alături de colecția de costume populare

Marius Frătoaica: Programul de finanțare Start-Up Nation ne-a oferit un avantaj, nu am plecat de la zero. A fost greu și așa, dar dacă ar fi trebuit să plecăm chiar de la zero și fără experiență, cred că ar fi fost mult mai dificil.

Pe ce criterii v-ați ales consultantul de proiect și furnizorii în cadrul proiectului Start-Up Nation?

Marius Frătoaica: Consultantul de proiect l-am ales pe criteriul prieteniei, era o cunoștință de-a noastră care mai făcuse un proiect și am avut încredere. Furnizorii i-am ales pe criteriul calității, în primul rând. În privința utilajelor, știam că cele de la Felder Gruppe sunt cele mai bune. 95% din echipamentele pe care le avem în atelier sunt de la Felder Gruppe România.

grupo felder
Foto: Marius Frătoaica, administratorul Rustic Ideea București, lângă mașina combinată cu 2 operații pentru tăiere și frezare/cepuire Hammer B3 winner. În stânga, mașina combinată cu 2 operații pentru îndreptare și rindeluire la grosime Hammer A3 41

Constantin Drăghici: În cadrul proiectului Start-Up Nation am cerut mai multe oferte, însă cea mai avantajoasă a fost cea de la Felder Gruppe România. Am apreciat că ni s-au oferit foarte multe informații și am primit consultanță. În plus, având toate utilajele de la Felder Gruppe, este și mai ușor pentru noi să lucrăm cu un singur partener. Am avut un parteneriat foarte bun pe parcursul derulării proiectului Start-Up Nation, avem și în continuare o colaborare foarte bună.

O que é que produz exatamente?

Constantin Drăghici: În principiu, realizăm piese de mobilier din lemn masiv, mese, birouri, noptiere. Ne-am axat pe realizarea blaturilor pentru mese, blaturi pentru mobilă de baie și bucătărie și fațete de mobilier. Lucrăm la comandă și produsele noastre sunt piese unicat, mici obiecte de artă în care punem suflet. Nu vom face niciodată două piese identice pentru că nu o să găsim niciodată două bucăți de lemn identice. Nu este simplu deloc, doar cine cunoaște domeniul știe de câtă muncă și migală este nevoie.

grupo felder
Foto: masă rustică realizată cu picioare din lemn masiv recondiționat și blat din secțiuni transversale de buturugi încastrate în rășină epoxidică
Cu ce probleme v-ați confruntat pe parcursul derulării programului Start-Up Nation?

Constantin Drăghici: Ca în orice lucru nou făcut, problemele sunt inevitabile. Fiind și pentru noi o noutate, nu am reușit să ne sincronizăm cu toate condițiile și termenii impuși în proiect. De exemplu, nu am putut să facem angajările la timp și am pierdut o parte din banii aprobați pentru salarizare. E greu să găsești oameni pentru că forța de muncă în domeniul prelucrării lemnului este o problemă generală. Din punctul nostru de vedere, termenul de 1 an de zile pentru implementarea proiectului este prea scurt, durează mult până îți pui la punct toată infrastructura, până găsești spațiul de închiriat, până găsești oameni, până vin toate utilajele. Într-un an abia am reușit să ne punem la punct atelierul, și să montăm utilajele. Sunt multe aspecte pe care trebuie să le sincronizezi și dacă nu ai experiență, este foarte dificil.

 

Dacă aveți în plan să demarați o afacere prin Start-Up Nation, aflați cu ce alte probleme s-au confruntat Marius Frătoaica și Constantin Drăghici pe parcursul derulării programului de finanțare, dar și care sunt recomandările și sfaturile lor pentru viitorii antreprenori în industria mobilei, citind interviul integral aqui

Interviul acordat de Marius Frătoaica și Constantin Drăghici face parte din campania de povești Felder pe care le puteți citi aqui

Mihaela Radu

Mihaela Radu é engenheira química, mas tem uma grande paixão pela madeira. Trabalha neste sector há mais de 20 anos, sendo o acabamento da madeira o que a definiu durante este período. Adquiriu experiência de trabalho num instituto de investigação, na sua própria empresa e numa multinacional. Deseja partilhar continuamente a sua experiência com aqueles que partilham a mesma paixão.... e não só.

3 comentários

Adicionar um comentário

Este sítio utiliza o Akismet para reduzir o spam. Saiba como são processados os dados dos seus comentários.

  • Olá,

    Parabéns pelos belos, interessantes e úteis artigos sobre o Start-up Nation, sobre aqueles que têm sucesso com este programa.

    O sonho de ter o seu próprio negócio, o sonho de ter uma oficina de carpintaria é realizável com a sua ajuda e a dos seus parceiros.

    No entanto, desde ter um negócio até ter um negócio de sucesso é ainda um longo caminho. Isto porque, muitas vezes, as pessoas não têm os conhecimentos necessários sobre como vender um produto, como fixar corretamente o preço do produto, qual é a oferta e a procura para o segmento do mercado em que querem entrar. É verdade que, em teoria, toda esta informação existe ou deveria existir no projeto Start-up Nation, mas a teoria é uma coisa e a prática é outra.

    Na prática, pode acontecer que tenha apenas uma oficina muito bem equipada com máquinas e ferramentas de muito boa qualidade, de fabricantes conhecidos ou menos conhecidos, mas os seus produtos não estão a vender.

    Como disse Marius Frătoaica da Rustic Ideea Bucuresti. Passo a citar: "Outro problema que estamos a enfrentar neste momento é o das vendas. Embora tenha experiência em vendas, tendo trabalhado durante muitos anos em vendas noutras áreas, acho muito difícil vender o que estamos a fazer agora. Os nossos produtos não agradam a todas as casas, a todas as famílias, mas sim a um nicho de clientes bastante seletivo."

    Eu próprio já tive essa experiência no passado e, se me permitem, gostaria de partilhar convosco as minhas descobertas, talvez elas sejam úteis para aqueles que sonham em trabalhar com madeira e fazer disso um negócio. Porque uma coisa é trabalhar em vendas e vender os produtos de alguém, produtos para os quais já existe um mercado, e outra bem diferente é criar um mercado para os seus próprios produtos.

    Em primeiro lugar, é necessário saber a resposta a, pelo menos, as seguintes perguntas:
    - A quem se destinam os meus produtos?
    o Que grupos etários? - jovens, idosos, crianças
    o Onde é que essas pessoas vivem? - na aldeia, na cidade, num bloco de apartamentos, numa casa?
    o Quais são os rendimentos das pessoas a quem quero vender os meus produtos? - muito pouco dinheiro, um pouco, muito, muito
    o Onde é que as pessoas a quem quero vender os meus produtos costumam comprar? - em lojas, na Internet, em casa, no estrangeiro
    - Onde posso encontrar trabalhadores para a minha empresa?
    o Qual é o mercado de trabalho da carpintaria?

    A lista de perguntas é interminável. Estas perguntas devem estar no topo da lista e devem ser tidas em conta na elaboração do seu plano de negócios, se quiser ter êxito neste domínio.

    Assim, proponho-lhe que escreva artigos para ajudar os interessados em aceder a fundos para abrir uma carpintaria (Start-up Nation ou outros), sobre os seguintes temas

    A importância da imaginação neste domínio - estou a inventar algo de novo neste domínio? Sou imaginativo ou copio o que a concorrência está a fazer e apresento o produto.

    Como é que eu calculo o preço correto para os meus produtos? Olho para a concorrência? Em que é que consiste esse preço?

    Formas de entrar no mercado e criar o seu próprio mercado - Onde é que vendo produtos? Preciso de promoção, de publicidade?

    Espero que o que foi dito acima seja útil para aqueles que são apaixonados pelo trabalho da madeira e querem começar o seu próprio negócio.

    Com os melhores cumprimentos,
    Enciulescu Alexandru

    • Acho que leste os nossos pensamentos. 🙂 A revista de setembro de 2019 terá como tema Negócios-Empreendedorismo. Tencionamos discutir os temas acima referidos também nessa revista. Muito bom o teu comentário.

Categorias

Subscrever a newsletter

Boletim informativo Sexta-feira de manhã
Informações e conselhos dos especialistas

pt_PT_ao90Português (AO90)