Furnizorii de produse și servicii sunt cei care, de obicei, oferă cadouri clienților. Este metoda clasică de a recompensa fidelitatea, de a încuraja achiziția de produse noi și bineînțeles, o acțiune de marketing și publicitate. De aceea, atunci când vezi un client atât de mulțumit de prestația vânzătorului încât simte nevoia să-l recompenseze, nu se poate să nu-ți atragă atenția. O astfel de recompensă în sens invers mi-a atras atenția zilele trecute. Doi tineri antreprenori din București mulțumeau firmei Danúbio pentru ajutorul primit, iar biletul de mulțumire era însoțit de o sticlă de whisky. Am vrut să știu ce a determinat acest gest așa că i-am contactat și am vorbit cu Angelo, unul dintre cei doi prieteni.
Memoria pierdută din cauza unei fluctuații de curent, recuperată de specialistul IT Danibrum
Totul a pornit de la o mare variație de tensiune care a șters total memoria CNC-ului aflat în dotare. Angelo Țuchiu și Sorin Ioniță au început afacerea în urmă cu 4 ani. S-au cunoscut întâmplător și în scurt timp au devenit buni prieteni. Afacerea a pornit cu un studio foto, Sorin fiind fotograf. Aveau nevoie de diferite decoruri pentru studio și s-au gândit să cumpere un CNC pentru a le face. Nu aveau bani de unul nou așa că au luat unul de la un amic care și-a închis afacerea. CNC-ul, un SERON cumpărat în urmă cu ceva ani de la Danibrum, și-a făcut bine treaba. Treptat și-au dat seama că pot face o afacere în sine din crearea de decoruri pentru alte studiouri. Afacerea s-a dezvoltat, pasiunea pentru lemn a crescut și au început să apară și alte proiecte. Așa s-a născut Conceito Kasa, o firmă care face platouri din lemn pentru servire, blank-uri pentru licheni, corpuri de iluminat și piese de mobilier.
Totul mergea bine, au făcut şi un website cu magazin online, până într-o zi când, în urma unei fluctuații de tensiune, întreaga memorie a CNC-ului s-a șters. Practic, toți parametrii de funcționare nu mai existau în mente CNC-ului, acesta devenind imposibil de folosit. După primele momente de panică și-au pus întrebarea ce pot face? S-au gândit să încerce să contacteze vânzătorul – firma Danibrum – speranțele lor fiind minime pentru că CNC-ul ieșise de mult din garanție.
„Am sunat la Recepție, am spus că am probleme cu un CNC și am întrebat dacă mă poate ajuta cineva. Mi s-a dat imediat legătura la Service. Aici am vorbit cu responsabilul pe partea mecanică care mi-a explicat că nu ține de el și mi-a făcut legătura cu specialistul în IT și programare. Așa l-am cunoscut pe Beni (Beniamin Brumă). Și aici este partea frumoasă. Deși nu aveam garanție, Beni m-a ajutat să rezolv problema și a făcut-o gratuit. Și nu a fost deloc simplu pentru că modelul de CNC SERON pe care îl aveam nu se mai fabrică, iar firma producătoare, cu care Beni a luat legătura, nu a putut ajuta cu un backup. Am stat cu Beni la telefon 3-4 ore, am trimis cred vreo 20-30 de mesaje pe WhatsApp, la un moment dat mi se făcuse rușine. Beni a stat practic toată ziua respectivă cu mine, refăcând parametrii pas cu pas, până a rezolvat problema.
Ce m-a impresionat de am simțit nevoia să fac acel gest de mulțumire a fost acea dorință de a ajuta clientul să rezolve problema. Din păcate, găsești din ce în ce mai rar așa ceva. Până la urmă, poate găsești variante de utilaje și în altă parte, dar service-ul, felul cum vorbești cu oamenii și cum îi ajuți, asta este ceea ce contează. Mulțumesc încă o dată celor de la Danibrum și recomand firma.”, disse Angelo.
Un soft simplu, intuitiv, cu un bun raport calitate/preț
Pentru că Angelo a fost atât de încântat de serviciile primite, am vrut să-l cunosc pe Beni. Am fost în multe rânduri la Danibrum, îi cunosc pe Mihai Vatavu, pe Robert Colpoș, pe Ionuț Soroceanu, dar nu am vorbit niciodată cu Beni. Așa că l-am sunat. Modest și fără să pară deloc că a făcut un gest atât de important pentru client, Beni mi-a povestit cum a trebuit să reintroducă toate setările calculând pașii pentru fiecare puls împreună cu un inginer de la firma producătoare pentru că nu l-a putut ajuta cu un backup, modelul fiind vechi și scos din fabricație de ceva ani.
Beni face parte din echipa de service Danibrum, fiind responsabil cu partea de IT și programare. Acordă asistență clienților, în special online, ajutându-i să rezolve rapid problemele.
„Oamenii sunt în fabrică, în atelier și văd că nu le mai pornește utilajul. Au comenzi și sunt grăbiți și au nevoie de ajutor cât mai rapid. Uneori problemele sunt simple și se rezolvă imediat. Am avut o dată pe cineva căruia nu-i mai funcționa butonul de pornire. Era din cauza prafului acumulat. Alteori sunt probleme mai dificile și oamenii nu-mi pot spune exact despre ce e vorba. Trecerea de la prelucrarea tradițională la cea asistată de calculator nu este simplă și unii se adaptează mai greu. Le spun să-mi trimită fotografii cu ce afișează display-ul sau cu fenomenul care are loc. După ce mă lămuresc le spun pas cu pas ce să facă și problemele se rezolvă. Oamenii sunt mulțumiți că se rezolvă rapid.”
Beni e foarte mulțumit de programele ASPIRE și V CARVE cu care operează CNC-urile Danibrum. După părerea lui au cel mai bun raport calitate/preț din piață. Soft-utile importă desene în 2D și 3D transformând fiecare dimensiune într-un G-code (cod mașină) pentru CNC. Diferența dintre cele două soft-uri este că ASPIRE desenează în 3D (după import, desenul poate fi văzut 3D pe display-ul echipamentului).
„Programul este foarte user friendly, foarte intuitiv, ușor și simplu de lucrat cu el. Are inclusă și o bibliotecă foarte mare cu modele. Pentru a învăța există mii de tutoriale în engleză pe net. Pentru clienții noștri am făcut și tutoriale în limba română. Printre ei sunt și persoane care nu știu engleză și vrem să venim în ajutorul lor.”
Beni vorbește cu pasiune despre ceea ce face, despre echipa din care face parte, este foarte mândru de ea. Toată această pasiune și mândria de a face parte dintr-o echipă performantă îl face fericit, fericire pe care o întoarce către client. Și de aici vin recomandări, noi clienți și se leagă prietenii.
Adicionar comentário