Business Italia

La Dolce Vita? Nu pentru industria italiană de prelucrare a lemnului

În timp ce filmele italiene ne-au obișnuit cu imagini ale vieții dulci și relaxate, realitatea din industria de prelucrare a lemnului din Italia pare să urmeze un scenariu mai degrabă neorealist. Departe de farmecul lui Marcello Mastroianni sau exuberanța Sophiei Loren, producătorii italieni de tehnologii pentru lemn se confruntă cu o poveste mai puțin romantică, plină de provocări economice.

O comedie amară pentru industria italiană

Industria italiană de tehnologii pentru prelucrarea lemnului și fabricarea mobilei continuă să traverseze o perioadă dificilă, așteptând cu nerăbdare o schimbare pozitivă a scenariului economic. Conform unui raport recent al Acimall, asociația producătorilor italieni de echipamente pentru industria lemnului, sectorul se confruntă cu o fază prelungită de reducere a comenzilor, care durează deja de nouă trimestre consecutive.

Revenirea la normalitate post-pandemie: Un „Divorț în stil italian”?

Această contracție a pieței reprezintă o consecință directă a creșterii extraordinare înregistrate de industrie în perioada de după pandemie. Revenirea bruscă la „normalitate” a împins indicatorii economici înapoi la nivelurile pre-pandemice, fără să se întrevadă deocamdată semne clare de îmbunătățire. Parcă asistăm la un „divorț” dramatic între industrie și boom-ul economic post-pandemic.

Sursa: Acimall

Dario Corbetta, directorul Acimall, îndeamnă la prudență în interpretarea datelor: „Nu trebuie să cedăm pesimismului, deoarece valorile se mențin la niveluri semnificative. Cu siguranță, situația internațională actuală nu încurajează companiile să adopte o perspectivă optimistă care să le determine să reconsidere investițiile în bunuri de capital, dar industria italiană rămâne o excelență a ofertei naționale.”

Cifrele care definesc situația actuală: Un „Ladro di biciclette” modern?

Studiul trimestrial realizat de Acimall pentru perioada aprilie-iunie 2024 relevă următoarele:

  • O reducere globală a comenzilor cu 2,8% față de aceeași perioadă a anului 2023
  • Comenzile internaționale au rămas constante
  • Comenzile interne au înregistrat o scădere suplimentară de 5,9% comparativ cu anul precedent
  • Portofoliul de comenzi s-a redus la un volum de lucru de 2,9 luni
  • Prețurile au crescut cu 0,9% de la începutul anului 2024

Perspective pentru viitorul apropiat: În căutarea unui „Cinema Paradiso”?

Sondajul calitativ efectuat în rândul companiilor din sector oferă o imagine nuanțată asupra așteptărilor pe termen scurt și mediu:

  •  45% dintre companiile intervievate anticipează o stabilitate substanțială a producției
  • 50% prevăd o reducere suplimentară
  • Doar 5% se așteaptă la o creștere

În ceea ce privește ocuparea forței de muncă, 80% dintre respondenți prevăd o tendință stabilă, în timp ce 20% se tem de o posibilă reducere.

Privind spre piețele de desfacere, opiniile sunt împărțite:

  •  Pentru piața internă, 50% văd stabilitate, 5% creștere, iar 45% se tem de o reducere
  • Pentru piața internațională, 50% prevăd stabilitate, 35% anticipează o înrăutățire, iar 15% speră la o cerere mai puternică din restul lumii

Așteptând un „Nuovo Cinema Paradiso”

Deși industria italiană a tehnologiilor de prelucrare a lemnului traversează o perioadă de incertitudine, există și motive de optimism moderat. Capacitatea de adaptare și inovare a sectorului, împreună cu excelența recunoscută a producătorilor italieni, oferă speranțe pentru o eventuală redresare. Rămâne de văzut cum vor evolua condițiile economice globale și cum vor răspunde companiile la provocările actuale pentru a revigora acest sector vital al economiei italiene. Poate că, în curând, vom asista la premiera unui „Nuovo Cinema Paradiso” pentru industria lemnului din Italia.

Dan

Am avut șansa să lucrez în diverse departamente. Astfel am acumulat experiență în Finance, Accounting, Logistic, Sales, Operations, Marketing. Sunt un om de echipă și un all around player. Sunt antreprenor, am coordonat vânzarea unui business de lacuri și vopsele pentru lemn către o multinațională. În 2016 am descoperit lumea digitală, publishingul și marketingul online. De atunci mi-am mutat experiența acumulată și aptitudinile în online.

Adaugă comentariul

Adaugă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Categorii

Abonează-te la newsletter

Newsletter vineri dimineața
Informații și sfaturi de la experți

ro_RORomână