Evenimente Germania

De la producător de jgheaburi și burlane la start-up de succes

De 43 de ani meșter tinichigiu în Passau, Johann Haidl avea obiceiul de a își nota într-un caiet toate problemele pe care le întâlnea pe șantiere. Fiecare neajuns, fiecare situație care îl făcea să-și spună “ar trebui să existe o soluție mai bună pentru asta” ajungea în caietul său. În 2018, împreună cu fiul său Johannes, a decis că e timpul să transforme aceste observații în produse reale. Așa s-a născut Haidl GmbH.

Motto-ul care a schimbat totul

“Inventăm ceea ce avem nevoie și vindem doar ceea ce folosim noi înșine” – acesta e principiul care guvernează afacerea familiei Haidl. Nu e doar un slogan de marketing. Johann și Johannes testează fiecare produs în propria lor firmă de tinichigirie înainte să-l lanseze pe piață. E garanția că ceea ce vinzi funcționează cu adevărat în condiții reale, nu doar în laborator.

Primul lor succes a fost ProfiTube – un sistem temporar de evacuare a apei pluviale pentru perioada de construcție. În loc de furtunuri improvizate care cad permanent și trebuie aruncate după folosire, au creat un sistem durabil, reutilizabil, care se fixează fără urme pe jgheab cu niște cleme ingenioase din aluminiu. Simplu, practic, sustenabil.

Momentul de cotitură: DACH+HOLZ 2022

Participarea la zona startup-urilor de la DACH+HOLZ 2022 a fost punctul de cotitură pentru afacerea familiei Haidl. Nu doar că au avut contacte directe cu grupurile țintă, dar sistemul ProfiTube a câștigat și Startup Award. “Asta a fost o încurajare pentru noi să dezvoltăm sistemul mai departe”, spune Johannes Haidl.

Și chiar au făcut-o. După târg, portofoliul lor s-a extins semnificativ:

ProfiTube Light – versiunea mai ieftină și simplificată, care se conectează la țevile standard de drenaj de pe șantier. “Cu ProfiTube Light, toți meseriașii au oportunitatea să creeze un sistem sigur de drenaj în faza de construcție”, explică Johannes.

easyToilet – o toaletă pneumatică mobilă de 17 kg care se montează în 60 de secunde și se demontează în 3 minute. Soluția perfectă pentru șantierele mici sau cele care nu au facilitați sanitare. Cu un volum de ambalare de doar 0,17 m³, poate fi transportată în portbagajul unei mașini.

Shield Sweepers – unelte pentru curățarea acoperișurilor plate, dezvoltate pornind de la un echipament folosit de pompieri pentru curățarea locului accidentelor. Johann l-a descoperit la un târg pentru pompieri și a văzut imediat potențialul: “Am nevoie de asta pentru acoperișurile plate!” Au îmbunătățit designul cu un scut din aluminiu mai înalt și cauciuc spumă.

Parteneriatul care a dus la următor nivel

Cea mai spectaculoasă dezvoltare a venit din parteneriatul cu ROOFFOX GmbH pentru distribuția mașinii Flat Roof Fox – prima mașină mobilă de tăiat membrane bituminoase din lume. Această mașină economisește 90% din timpul necesar pentru tăierea manuală: în loc de 15 minute pentru o membrană de 500x50cm, mașina face totul în 1 minut și 35 de secunde.

Cu conectivitate wireless pentru smartphone și tabletă, sistemul permite măsurători independente de locația mașinii și salvarea dimensiunilor pentru tăierea viitoare. Se poate transporta cu macara, elevator, cărucior sau de două persoane, grație construcției robuste și mânerelor special poziționate.

De la startup la mentori

Succesul i-a transformat pe Haidl din inventatori în consultanți. Compania oferă acum servicii de consultanță în marketing și vânzări pentru alte startup-uri din domeniu. Experiența câștigată în dezvoltarea și comercializarea propriilor produse devine acum o resursă pentru alții.

În 2026, Haidl va reveni la DACH+HOLZ – de dta aceasta nu ca startup în Hala 9, ci ca o companie matură cu propriul stand și noi dezvoltări de produse în portofoliu. E genul de poveste de succes care justifică investiția organizatorilor în zona startup-urilor, a afacerilor la început de drum.

Lecția pentru industrie

Povestea familiei Haidl demonstrează că inovația în industrie vine adesea de la cei care trăiesc zilnic problemele pe care încearcă să le rezolve. Nu de la laboratoarele corporatiste, ci de la meșterii care își notează frustrările într-un caiet și au curajul să facă ceva cu ele.

Ceea ce face DACH+HOLZ cu zona sa de startup-uri ar putea deveni standardul pentru toate evenimentele business serioase. E un răspuns elegant la o provocare reală: cum conectezi inovația emergentă cu piața stabilă într-o eră în care schimbarea e din ce în ce mai rapidă. Modelul funcționează pentru că oferă valoare reală tuturor participanților: startup-urile primesc validare și acces la piață, industria primește acces timpuriu la inovație, iar organizatorii creează un magnet suplimentar pentru participare și un diferențiator competitiv.

Pentru alte târguri și evenimente business, lecția e destul de clară: inovația în format poate fi la fel de importantă ca inovația în conținut. Zonele de startup-uri nu sunt doar o modă – sunt o evoluție necesară pentru evenimentele care vor să rămână relevante într-o lume în schimbare rapidă.

Companiile interesate de zona startup-urilor de la DACH+HOLZ 2026 (24-27 februarie, Köln) se pot înscrie acum. Contact: Cordula Koch, tel. +49 89 189 149 145, koch@ghm.de. Condiția: caracterul clar inovator al produsului sau procesului.

Cine știe? Poate următoarea poveste de succes începe cu un caiet de probleme și un stand în Hala 9.

Dan

Am avut șansa să lucrez în diverse departamente. Astfel am acumulat experiență în Finance, Accounting, Logistic, Sales, Operations, Marketing. Sunt un om de echipă și un all around player. Sunt antreprenor, am coordonat vânzarea unui business de lacuri și vopsele pentru lemn către o multinațională. În 2016 am descoperit lumea digitală, publishingul și marketingul online. De atunci mi-am mutat experiența acumulată și aptitudinile în online.

Adaugă comentariul

Adaugă un comentariu

Acest site utilizează Akismet pentru a reduce spam-ul. Cunoașteți modul în care sunt prelucrate datele comentariului dvs.

Categorii

Abonează-te la newsletter

Newsletter vineri dimineața
Informații și sfaturi de la experți