În noul sediu Danibrum din Comănești, unde showroom-ul de 1400 de metri pătrați găzduiește o gamă impresionantă de utilaje pentru prelucrarea lemnului, Mihai Vatavu se gândește că anul 2025 este unul al realizărilor. Este managerul companiei românești care și-a făcut loc pe scena internațională, expunând anul acesta la Ligna și acum pregătește lansarea unui CNC modular, construit să crească odată cu afacerea clientului.
Îl cunosc pe Mihai din 2017, de la BIFE-SIM, când, atât noi cu Revista din Lemn, cât și el, ca manager Danibrum, eram la început de drum. A fost printre primii care ne-au apreciat munca și ne-au susținut. De atunci, ne-am întâlnit la evenimente din industrie, fiecare întâlnire marcând o nouă etapă în evoluția acestui brand românesc. Ultima dată ne-am văzut la Ligna 2025, unde Danibrum a făcut un pas istoric pentru industria românească de utilaje pentru lemn.

2017 nu a fost doar anul primei noastre întâlniri. “M-am căsătorit în 2016, în 2017 am avut prima fetiță, în 2019 a doua și în 2023 a treia”, spune cu un zâmbet larg, când încercăm să stabilim cronologia ultimilor ani. “Locuiesc la doar 7 kilometri de sediul Danibrum”, adaugă el sugerând apropierea și legătura strânsă cu business-ul. “Mi-e greu să diferențiez viața privată de Danibrum. Din 2008, de când lucrez în Danibrum, mi-am identificat și îmi identific viața cu Danibrum. Familia mă înțelege, soția, copiii la fel. Danibrum este parte din familia mea.”
În 2017, Danibrum era cunoscută, în principal, pentru comercializarea utilajelor second-hand. “În 2017, marea majoritate a vânzărilor erau pe utilaje second hand. În momentul de față, second-hand aș putea zice că nu mai vindem deloc. Mai avem puține buy-back-uri, dar nu sunt multe.” Această transformare radicală arată nu doar evoluția unei companii, ci și maturizarea pieței românești. De la un importator și distribuitor de utilaje second-hand, Danibrum a devenit un brand cu identitate proprie, cu produse fabricate după standarde înalte și cu ambiții ce depășesc granițele țării. Schimbarea nu a fost bruscă, ci rezultatul unui plan pe termen lung. “Primele mașini pe care noi le-am vândut sub brand-ul Danibrum au fost prin 2015. Routerele CNC”, își amintește Mihai începuturile construirii unui brand propriu. “Și apoi ne-am diversificat, am ajuns ca astăzi să avem cam toate utilajele sub marea umbrelă Danibrum”. A reușit să creeze un ecosistem complet de soluții pentru industria lemnului, adaptându-se la nevoile în schimbare ale pieței românești.
LIGNA 2025: România pe harta mondială
Ligna 2025 a reprezentat pentru Danibrum mai mult decât o participare la un târg internațional. A fost un pas curajos, o declarație de intenție și, în același timp, o confirmare a valorii brandului românesc pe scena globală. “Este o bornă istorică pentru piața industriei de utilaje din România”, subliniază Mihai cu mândrie din biroul său din Comănești. “Cred că în ultimii aproape 30 de ani n-a mai fost nimeni la Ligna ca brand românesc pentru utilaje.” Experiența de la Ligna 2025 le-a depășit toate așteptările. “Am avut o experiență extraordinară acolo. Primii trei vizitatori în standul nostru au fost din Australia, Myanmar și din Africa de Sud”, specifică el. “Ne-am dus să arătăm Europei, chiar lumii, că noi în România avem soluții foarte bune. Noi, la Danibrum, am proiectat utilajele, cel puțin pentru mașinile de șlefuit și pentru CNC-uri.”

Expansiunea internațională a Danibrum a început firesc, prin români stabiliți în străinătate. “Până în momentul de față, ceea ce am livrat în afara României au fost pentru români stabiliți sau care lucrează în diferite fabrici”, recunoaște Mihai. “Am început să exportăm în Germania, în Irlanda, în Anglia și am văzut că utilajele Danibrum au rezultate incredibil de bune în Europa.” Dar lucrurile au evoluat rapid după Ligna. “În Franța avem doi francezi. Sunt clienți veniți în urma participării la Ligna. Pentru mine a fost extraordinar!”
Când îl întreb despre planurile de viitor pentru export, Mihai e realist: “E greu să avem un plan atâta timp când nu există un precedent. Neexistând un precedent al unui producător român care a vândut utilaje în extern, în momentul de față tatonăm piețele și în funcție de asta vom face abordările viitoare.”
DANIBRUM prezintă noua creație: CNC-ul MODULAR
Produsul-vedetă care a justificat prezența la Ligna a fost noul CNC modular, o inovație de care Mihai Vatavu este deosebit de mândru. “Este o gamă la care am muncit un an jumătate doar în proiectare. Noi, toți colegii, cu inginerii și cu tehnicienii de pe CNC-uri am colectat informații, am desenat CNC-ul. Am mers de două ori special în China doar pentru a-l putea aduce la standardul dorit de noi și la detaliile pe care noi le-am dorit, CNC-ul care să impacteze cu adevărat piața din România și nu doar piața din România, piața din Europa.”

De ce este special acest CNC?
“Este un CNC modular, în sensul că este un CNC la care se pot adăuga, ulterior achiziției, masa de încărcare și masa de descărcare, inclusiv grupul de găurire, dotări suplimentare cu care clienții își pot face upgrade pentru CNC-ul pe care îl au.” Această abordare modulară răspunde perfect nevoilor unei piețe în continuă evoluție, oferind flexibilitatea necesară pentru ca afacerile să se adapteze și să crească organic, fără a necesita investiții majore în echipamente complet noi. Este o soluție ingenioasă care combină eficiența economică cu performanța tehnică. Rezultatul a fost atât de impresionant încât a devenit motivul principal pentru participarea la Ligna. “Văzând rezultatul la care am ajuns, am zis: ‘Ăsta este un CNC care trebuie expus la Ligna. Practic, noua gamă de CNC-uri a fost cea care ne-a împins spre Ligna, ne-a forțat să mergem la Ligna.”
Danibrum își structurează oferta prin gamele Pana și Rod
Strategia Danibrum include acum două game distincte de CNC-uri, acoperind întregul spectru de nevoi din piață: de la micii artizani la marile fabrici de mobilă. “Pana și Rod sunt cele două game. Pana se adresează clienților mici-medii, este pentru cei care pornesc de la hobby, CNC-urile acelea mici, chiar dacă sunt de 2,10 m pe 2,80 m. Apoi pentru industrie avem gama Rod. Acolo CNC-urile sunt cu încărcare, descărcare, grupuri de găurire, 4 axe, chiar și 5 axe, dacă e nevoie.”
Segmentarea strategică reflectă înțelegerea pieței și dorința de a oferi soluții personalizate pentru fiecare categorie de client. Nu este vorba doar despre vânzarea de utilaje, ci despre crearea unor parteneriate pe termen lung, adaptate perfect la nevoile și ambițiile fiecărui producător. “România a început să fie o piață matură, care a înțeles că fără utilaje, fără tehnologie, nu se poate produce. Având în vedere că și costurile forței de muncă au crescut foarte mult în România, pentru a putea fi competitiv și pentru a produce un produs calitativ, este nevoie de a integra tehnologia și, mai nou, Industrie 4.0 în producție. Și Danibrum, în momentul de față, oferă și are soluții pentru astfel de tehnologie.”
Danibrum își consolidează rolul de furnizor de linii complete
Unul dintre atuurile Danibrum este capacitatea de a oferi soluții complete, integrate, care depășesc simpla furnizare de utilaje individuale. “Fie integrăm un utilaj în linia existentă pe care o ai, fie îți livrăm o linie completă, complexă, de la prelucrare până la produs final. Dacă vrei, inclusiv mașină de ambalare, înfoliere.” Această abordare integrată include acum și linii de vopsire, un pas important în completarea ofertei. “Avem și linii de vopsit în momentul de față. Avem un producător cu care colaborăm și rezultatele sunt bune. Încercăm să oferim produsele brand-urilor consacrate sub marea umbrelă Danibrum, pentru a putea fi integrate“, explică el. Avantajul este evident: “În momentul în care livrăm sub brandul Danibrum, noi integrăm utilajele ca flux, ca linie cu automatizare, cu calcul de producție. Oferindu-le sub brandul Danibrum, creăm automatizarea liniei, nu doar a utilajelor.”
Danibrum a devenit astfel un integrator de soluții complete pentru industria lemnului, oferind mai mult decât suma componentelor individuale. “Fie că prelucrezi lemn, fie că prelucrezi PAL, vei găsi tot ce ai nevoie într-o linie completă. Pana și Rod, sunt cele două game”, punctează Mihai, evidențiind punctul 3 al strategiei sale: “linia completă pentru prelucrare MDF sau elemente vopsite. De la circular, router CNC, mașini de șlefuit, robot de vopsit și uscarea UV.”
Un nou showroom: o nouă etapă
2025 a adus pentru Danibrum și mutarea într-un sediu nou, o investiție majoră care reflectă încrederea în viitorul companiei. “Ne-am mutat în sediul nou, o locație extraordinară care ne oferă posibilitatea de a expune în showroom foarte multe utilaje. Avem 1400 de metri pătrați de showroom, plus spații de depozitare”, ne spune Mihai, în timp ce ne ghidează prin spațiul impresionant. “L-am căutat mult, l-am găsit, l-am luat, am muncit mult pentru a-l aduce în stadiul actual și ne-am mutat aici de la 1 ianuarie 2025.” Acest showroom nu este doar un spațiu expozițional, ci o demonstrație concretă a capacităților Danibrum și o platformă pentru interacțiunea directă cu clienții. Aici, fiecare utilaj poate fi văzut în acțiune, testat și evaluat în condiții reale de lucru.
“Putem încadra anul 2025 ca unul de realizări”, spune Mihai, enumerând principalele repere ale anului: “showroom-ul, Ligna și lansarea noii game de CNC-uri.”
Omul și echipa din spatele brand-ului
La final, îl întreb cum reușește să combine munca cu viața personală. Mihai revine la identificarea sa profundă cu brandul: “Îmi face plăcere să merg acasă, îmi face plăcere să vin la Danibrum.” În această simplă frază se ascunde secretul succesului Danibrum: pasiunea autentică a unui om care nu doar că și-a construit un business, ci și-a legat identitatea de acesta. Dar Mihai nu este singur în această călătorie. În jurul său s-a format o echipă tânără și ambițioasă, la fel de dedicată viziunii de a face din Danibrum un nume respectat la nivel global.
Ambițiile lui Mihai Vatavu și ale echipei sale se potrivesc perfect cu obiectivele noastre la Hub-ul Lemnului. Parteneriatul dintre Danibrum și Hub-ul Lemnului, oficializat cu ocazia BIFE-SIM 2025, reprezintă mai mult decât o colaborare de business. Este o alianță strategică pentru promovarea excelenței românești în industria lemnului și a tehnologiei pentru prelucrarea acestuia. În lumea tehnologiei pentru industria lemnului, Mihai Vatavu și Danibrum demonstrează că România poate fi competitivă la nivel global când pasiunea se îmbină cu inovația. Iar prin acest parteneriat, ne propunem să contribuim împreună la exportul de tehnologie românească și la consolidarea prezenței brandurilor românești pe piața internațională.





Adaugă comentariul