Antreprenoriat România

Ciprian Iacob: Planurile pentru 2026 ale KDT România

Noiembrie târziu la Comănești. Cerul cenușiu, ploaia fină și persistentă, acea umezeală de sfârșit de toamnă care se simte în oase. Stabilisem întâlnirea cu o zi înainte – Ciprian Iacob venise special la birou pentru noi, deși seara urma să plece în China, la KDT. Am ajuns în mijlocul unei ședințe de producție la Sanitop – era undeva înăuntru, rezolvând detalii tehnice cu echipa.

Așteptăm câteva minute. În așteptarea asta, observ că o clădire care părea în trecut neutilizată, acum freamătă – muncitori, materiale de construcție aranjate metodic, activitate care sugerează că aici se pregătește ceva.

Modestia care ascunde ambițiile

Când ne întâlnim, Ciprian e în forma lui caracteristică: pragmatic, direct, aproape dezinvolt. Stăm în biroul său, unde ferestrele dau către secția de producție unde se fabrică mobilă pentru baie. Sanitop, compania pe care o conduce, produce de mulți ani mobilier de baie destinat magazinelor de bricolaj. Pe masa dintre noi, telefonul mobil al lui Ciprian vibrează din când în când. Pe WeChat, grupul dealerilor KDT din toată lumea e activ.

“Toată lumea vrea să lucreze cu China acum”, începe Ciprian. “E o foame, o chestie fantastică în toate domeniile. Mă sună oameni, mă întreabă cum să facă, când să meargă la târg.”

Îmi arată ecranul – scroll-ează prin mesaje de la dealeri din toată lumea, prin poze cu fabrici care se extind, prin update-uri despre comenzi și livrări. “Facem schimb de experiență, discutăm despre echipamente”, explică el.

E conectat constant la o rețea globală de dealeri KDT, primește informații în timp real despre ce se întâmplă în industrie, despre comenzi, despre dezvoltări. E tipul de acces la informație care îi permite să fie mereu cu un pas înainte.

“Mergem cu clienții în China, organizăm vizite în fabrici”, continuă el. “Oamenii descoperă pentru prima oară China, se bucură. E o școală de business să mergi acolo.”

Lecții de pragmatism din China

Dar lecțiile pe care le-a învățat de la chinezi nu sunt despre automatizare maximă sau despre volume uriașe. Sunt mai subtile.

“Ei nu recomandă fabrici complet automatizate, mai ales pentru piețe overseas”, explică Ciprian. “Noi implementăm celule automatizate, nu fabrici complet automatizate. Am văzut fabrici în China care aveau fluxul automatizat complet, dar și o fabrică de backup pe lângă. Lucrau automatizat, dar aveau unde să intervină manual dacă era nevoie.”

E o lecție de business pragmatic: tehnologia avansată, da, dar cu redundanță încorporată. Automatizare inteligentă, nu orbește după trend.

“Avem exemple concrete”, continuă el. “Am vizitat acolo (n.r. China) o fabrică automatizată care avea un flux format din debitare, căntuire, găurire, sortare. Ocupau 60% din hală cu fluxul automatizat. Restul de 40%? Era fabrica lor de backup, zona unde puteau să lucreze manual.”

Serviciul care face diferența

“Am descoperit, cumva cu surpriză din feedback-ul clienților, că avem oameni pregătiți peste medie pe service”, admite Ciprian. Nu sună a lăudăroșenie – sună mai degrabă a constatare obiectivă care l-a surprins și pe el.

“Mulți distribuitori se concentrează doar pe vânzare. Noi am investit în oameni care știu să programeze PLC-uri, să parametrizeze drivere. Avem echipă de service online, inginerii noștri chiar acum fac trei săptămâni de training în China.”

E tipul de investiție pe termen lung care nu se vede imediat în cifre de vânzări, dar care construiește reputație. Și reputația, în industria asta, înseamnă recomandări.

București, Brăila și planul de expansiune

“Piața ne vrea la București”, spune Ciprian. “E piață mare acolo, sunt producători mici care au nevoie. Colegii mi-au cerut, mi-au explicat că trebuie să fim acolo.”

Showroom-ul de la București urmează să se deschidă în februarie-martie 2026. O echipă de profesioniști va deservi clienții acolo. Dar când Ciprian vorbește despre asta, înțeleg că nu e doar despre un punct de prezentare. E despre a fi acolo unde se iau deciziile, unde banii circulă mai repede, unde își dorește și producătorul KDT să fie.

“Dacă se confirmă proiectul ăsta cu Bucureștiul”, spune el, alegându-și cuvintele, “ne dorim să mergem mai departe. În Ardeal. Poate Timișoara. Cluj e prea scump, dar poți să faci ceva la 100 și ceva de kilometri de Cluj și oamenii vin.”

Practic, Ciprian nu vorbește despre un showroom. Vorbește despre o rețea națională: Moldova aici la Comănești, Muntenia la București, Ardeal undeva în zona Cluj-Timișoara.

“Vrem să mărim spațiul de showroom din Comănești și să mutăm zona de depozit la Brăila”, explică el pragmatic.

Brăila e strategic aleasă – zona liberă, recepție directă din China. Echipamentele ajung acolo din China, stau în stoc și pleacă direct la client la vânzare. E o mișcare care înseamnă stocuri mai mari disponibile în România și, simultan, optimizare fiscală. Ciprian nu intră în detalii despre asta, dar e clar că fiecare mișcare e gândită.

Clădirea care spune mai mult decât vorbele

La sfârșitul discuției, Ciprian ne face un tur prin clădirea în renovare. “Uite ce mai facem noi, ce mai amenajăm”, spune el aproape banal. “Să sperăm că va fi bine.”

Dar când începe să descrie ce va fi acolo, înțeleg că e mult mai mult decât o simplă renovare.

Ne arată – încă doar din imaginație, pentru că lucrările sunt în plină desfășurare – unde vor fi birourile: mobilier simplu, compact, estetic și funcțional, comandat deja din China. Sala de întâlniri și mici evenimente: o masă masivă, deja achiziționată, un spațiu gândit pentru training-uri și demonstrații. O mică terasă în pregătire pentru “discuții la o țigară”, cum spune el zâmbind. Camera serverelor. Depozite organizate. Detalii de decor – oglinzi pe pereți, scule expuse pe culoare.

Clădirea e pe două nivele. Are înălțimea unei clădiri de birouri normale – niveluri care nu sunt nici înalte, nici joase. Utilajele industriale, echipamentele KDT, au un showroom dedicat separat.

Vorbește despre toate astea într-o notă modestă, de parcă ar fi ajustări minore. Dar detaliile pe care le descrie – mobilierul comandat deja, masa masivă pentru training-uri, organizarea spațiului pentru flux optim – toate astea vorbesc despre cineva care nu improvizează. Cineva care a gândit fiecare detaliu. La cum îl cunosc, este despre ceva mai mult decât utilajele KDT.

“Renovăm clădirea asta”, spune el simplu. “O să fie showroom extins, sală de training, un loc unde clienții pot veni să vadă echipamentele, să înțeleagă cum funcționează.”

Ambițiile care se văd în detalii

Când îl cunoști pe Ciprian Iacob, înveți să citești între rânduri. El nu vorbește despre “viziune” sau “transformare”. Nu face declarații grandioase. Dar clădirile pe care le renovează, mobilierul comandat din China, planurile pentru București și Ardeal, investițiile în echipă și service – toate astea spun o poveste despre ambițiile unui om care a construit în ultimii ani o poveste de succes cu WoodMatic – KDT România.

“Dacă ne ajută piața, vom fi ok”, spune Ciprian. “Ne dorim să creștem. Sperăm să ne ajute și piața.”

Când plec de la Comănești în acea după-amiază mohorâtă de noiembrie, sunt convins de un lucru: ajutat de piață sau nu, KDT România se pregătește pentru o expansiune.

2026 se anunță a fi anul în care KDT România face saltul de la prezență solidă la jucător național cu o rețea de showroom-uri și service la nivel de țară. Poate și o gamă mai largă de utilaje, nu doar KDT. Și scule de mână, de ce nu. Infrastructura pe care o pregătește poate susține și asta.

Iar când te uiți la detaliile pe care Ciprian le pune în clădirea în construcție de la Comănești, înțelegi că nu e vorba despre speranță. E vorba despre planificare.

Dan

Am avut șansa să lucrez în diverse departamente. Astfel am acumulat experiență în Finance, Accounting, Logistic, Sales, Operations, Marketing. Sunt un om de echipă și un all around player. Sunt antreprenor, am coordonat vânzarea unui business de lacuri și vopsele pentru lemn către o multinațională. În 2016 am descoperit lumea digitală, publishingul și marketingul online. De atunci mi-am mutat experiența acumulată și aptitudinile în online.

Adaugă comentariul

Adaugă un comentariu

Acest site utilizează Akismet pentru a reduce spam-ul. Cunoașteți modul în care sunt prelucrate datele comentariului dvs.

Categorii

Abonează-te la newsletter

Newsletter vineri dimineața
Informații și sfaturi de la experți