Uneori imaginația ne provoacă să folosim informațiile și experiența acumulată pentru a face lucrurile altfel decât ar trebui pentru un rezultat corect. Se întâmplă când spiritul artistic ne îndeamnă să creăm ceva unic, iar corect nu este suficient. Vrem „perfectul” viziunii noastre.
Imperfecțiunile lemnului nu mai sunt considerate defecte ci dimpotrivă, am văzut cum sunt evidențiate pentru a accentua aspectul natural. Mergând mai departe, s-ar putea scăpa puțin controlul și asupra finisajului. Să vedem ce se întâmplă dacă nu vrem ca el să iasă perfect. De multe ori, curiozitatea creativă ne împinge să facem exact acele greșeli semnalate insistent de specialiști (și bine fac), pentru a ajunge la acel rezultat spectaculos pe care ni-l dorim. Ce ar fi dacă inspirați de efectul produs, migration des couleurs, de exemplu, recunoscută ca defect, ar fi folosită ca tehnică de colorare. Am avea control numai la alegerea paletei de culori, a cantităților și procentelor de culoare sau apă, iar tehnica – o dezlănțuire provocată, haotică și incontrolabilă.
Rezultatul o policromie și un desen special cu întrepătrunderi aleatoare de culori, degradeuri și nuanțe noi care se așează într-un mod unic pe lemn ca într-o continuă mișcare.
De data aceasta am reabilitat un defect și l-am trecut de la categoria „de evitat la „de încercat”. Așa că aveți grijă, dacă veți continua să vă informați s-ar putea să deveniți buni, foarte buni și să aveți tot felul de idei interesante și originale 😉
Il serait intéressant de présenter la technologie... dans ce format, l'article est "minimaliste"
La technique est très simple. De l'eau est versée sur la planche sur laquelle l'effet doit être obtenu, de manière à ce que le bois soit mouillé (en excès). Il est bon de mettre des bords plus hauts sur les côtés des planches pour éviter que les couleurs ne coulent avant le mélange. Ensuite, de place en place, selon l'appréciation de chacun, verser des solutions de teinture hydrosolubles de différentes couleurs. Celles-ci se mélangeront naturellement. Le bois doit être humide. Sinon, les couleurs migrent très peu. Enfin, les bords sont pliés pour enlever l'excédent (s'il y en a) et les panneaux sont mis à sécher. Après séchage, un système de finition transparent peut être appliqué pour protéger l'effet. Afin de ne pas altérer les couleurs, nous recommandons le système acrylique à base de solvant (1-2 couches d'apprêt, ponçage, une couche de vernis).