Se apropie finalul lui 2018 și au fost anunțate culorile anului 2019. Marii producători de vopsele și-au prezentat culorile și este o adevărată revărsare de energie, speranță și entuziasm. Cu toate că sunt diferite în funcție de producător toate vor să transmită o stare de spirit pozitivă, un îndemn pentru a ne împlini visele și aspirațiile. Exact ca în 2018 și de data aceasta sunt mai multe propuneri drept culoarea anului 2019 pentru că fiecare producător a vrut să vină cu ceva special pentru fanii săi și unii chiar au apelat la ei pentru a o alege. Să vedem care este culoarea anului 2019, de fapt culorile anului 2019 și ce mesaj transmit.
Akzo Nobel transmite lumii ca a venit vremea să gândim, să visăm, să iubim, dar și să acționăm
După o perioadă folosită pentru a se regrupa, Akzo Nobel anunță că este gata să iasă în lume. Au descoperit că în interiorul companiei oamenii au un scop, sunt energici și optimiști. Este spiritul pe care l-au găsit și afară. Există un vânt de schimbare, oamenii vor să profite de moment și să facă o lume mai bună.
Deci, este momentul să gândim, să visăm, să iubim și să acționăm, spune Akzo Nobel. Și pentru asta avem nevoie de spații luminoase, liniștitoare, avem nevoie de lumină. Iar culoarea, Spiced Honey (miere condimentată) este cea aleasă pentru a da lumină. Este culoarea mierii, a chihlimbarului, cu multe tonuri, în funcție de dorința fiecăruia. Este ca și cum toate culorile ar fi privite printr-o ferestră de chihlimbar.
Culoarea este caldă, discretă, cu tonuri puternice fără a fi agresive.
Sherwin-Williams se întoare la rădăcinile antice ale terracottei
Culoarea anului 2019 propusă de Sherwin Williams este Cavern Clay, care înseamnă lutul cavernelor. Culoarea este descrisă ca fiind o culoare cărămizie caldă, o terracotta cu rădăcini în vechime. Este o culoare care aduce împreună vechiul și noul, tehnologia și meșteșugul.
În viziunea companiei, anul 2019 va reprezenta o renaștere a anilor ’70. Culoarea aleasă este o culoare a pamântului, a celor dornici de natural, o culoare ce duce cu gândul la plajă, la case liniștite acoperite cu olane simple, la vacanță. Este o culoare care întruchipează simplitatea, înnoirea, spiritul liber și flerul boem.
Culoarea este caldă, dă liniște și stabilitate. Este potrivită atât pentru a decora locuințele, cât și pentru spațiile comerciale.
Behr’s, PPG Paints și Dutch Boy Paints propun culori bogate, perfecte pentru accente și personalizări
Dacă cele de mai sus sunt culori discrete, naturale, potrivite pentru a fi pânza pe care se „pictează” restul încăperii, culorile propuse de cele trei firme americane sunt puternice, potrivite pentru tonuri. Sunt perfecte pentru a vopsi uși, ferestre, pentru mobila de bucătărie, pentru un scaun care pune o pată de culoare într-o încăpere.
Behr Paint propune Blueprint, un albastru prăfuit plin, care arată foarte bine pe o ușă de intrare sau pe mobila de bucătărie.
Propunerea PPG Paints este Night Watch, un verde adânc, puternic, care potrivit unor specialiști va fi foarte popular în 2019. Foarte potrivit pentru accente pe perete, pentru dulapuri de bucătărie sau baie, pentru uși.
Culoarea anului 2019 Dutch Boy Paints este Garden Patch. Așa cum spune și numele, culoarea este un petic de grădină, un verde deschis, crud, puternic. O culoare care, prin optimismul transmis, va crea bună dispoziție.
Ace Hardwere (Clark + Kensington) și-a lăsat clienții să aleagă culoarea anului 2019
Rețeaua de magazine Ace Hardware, proprietarul mărcii Clark + Kensington, a hotărât să lase clienții să aleagă. A pus culorile la dispoziția clienților și i-a lăsat să le amestece așa cum a dorit fiecare. A organizat apoi un concurs unde culoarea căștigătoare a fost desemnată de 25 de arbitri aleși tot din rândul clienților.
Rezultatul a fost Pineapple Cream Granita, un galben crem plăcut, luminos și optimist. Folosit pentru a colora pereții va „lărgi” încăperile, dând senzația de spațiu. Foarte potrivit pentru draperii sau canapele, iar combinat cu alb este irezistibil.
Benjamin Moore trece de la culoarea puternică din 2018 la un gri calm și balansat
Caliente, culoarea anului 2018, acel roșu arzător, a creat o impresie puternică. Culoare plină cu multă personaliente, Caliente este mai potrivită pentru accente, pentru pete de culoare care dau energie, pozitivitate.
Pentru anul 2019 Benjamin Moore propune o culoare discretă, calmă, a culoare ce crează echilibru. Metropolitan, culoarea anului 2019, este un gri cald și sofisticat. Este o culoare din spectrul neutru potrivită pentru contemplare. Culoarea nu atrage privirile precum Caliente, ci creează un spațiu puternic prin liniștea și stabilitatea pe care o transmite.
Spre deosebire de anii anteriori, Benjamin Moore lansează și Color Trends 2019, o paletă de nuanțe de la gri pal la verde și albastru, care completează Metropolitan. Nuanțele se potrivesc perfect griului propus, realizând împreună decoruri frumos armonizate.
Pantone Color Institute propune o paletă de culori inspirată din săptămâna modei de la Londra
Influența reciprocă dintre modă și design interior a determinat Pantone Color Institute să aducă de la săptămâna modei de la Londra o paletă ce cuprinde 12 culori puternice și alte 4 neutre, clasice. Sunt energizante, culori ce dau încredere și înalță spiritul, un imbold pentru a face față viitorului. Culori care transced senzualitatea, o paletă dinamică și vibrantă, fără a fi copleșitoare.
Pentru a vă face o idee despre ce semnifică aceste culori, iată cum sună descrierile lor:
- Fiesta – un portocaliu roscat festiv care radiaza energie, pasiune si entuziasm
- Living Coral – o nuanță atrăgătoare și animată al cărui auriu subtil îndulcește
- Princess Blue – o nuanță de albastru regal maiestuos care stralucește și radiază
Propunerea este pentru sezonul primavară-vară așa că ne așteptăm ca până la finalul anului să apară și alte propuneri, poate chiar alegerea culorii anului (Later edit: Living Coral a fost aleasă culoarea anului 2019 de către Pantone).
Descoperim de la an la an cum companiile aduc în prim-plan nu doar o propunere singulară pentru culoarea anului, ci fac mai multe propuneri chiar în cadrul aceleiași companii. Marii producătorii propun o culoare de bază care, asemenea unei locomotive, trage după ea o gamă de alte culori ce se potrivesc și o completează pe cea considerată leader. Este o diversificare binevenită care permite fiecăruia dintre noi să găsească o legătură cel puțin cu una dintre propuneri, să-și găsească echilibrul, liniștea, energia într-un spațiu decorat și colorat în trendul anului.
Comentariile voastre sunt bine primite mai jos. Distribuiți articolul dacă îl considerați util. Mulțumim.
Adaugă comentariul