Deco&Design - Evénements

Station de métro de Naples en bois

O stație de metrou din zona Centro Direzionale din Napoli va fi construită din lemn masiv. Cartierul în care se află stația a fost proiectat în anii 70 de arhitectul japonez Kenzo Tange într-un stil foarte modern, cu zgârie-nori, sticlă reflectorizantă și mult beton. Zona cu multe birouri este foarte activă în timpul zilei, dar devine pustie și lipsită de viață după ora 5 după-amiaza. Din această cauza cartierul pare rece și artificial, total nespecific orașului Napoli, Italiei în general. Este unul din motivele pentru care studioul de arhitectură Miralles Tagliabue EMBT a propus construirea stației locale de metrou din lemn, adăugând naturalețe și căldură spațiului și legându-l astfel de spiritul vechiului oraș italian.

Station de métro de Naples en bois

S-a folosit lemn pentru aspectul lui natural, dar și pentru greutatea mult mai mică decât a altor materiale de construcție

Stația se construiește pe bazele vechii stații de metrou, care era mai mult un acoperiș de beton peste scările care duceau în subteran. Sunt în continuare folosite și vechile structuri, coloanele de beton fiind prelungite cu cele din bois stratifié (glulam). Pe lângă aspectul lui estetic și natural, lemnul a fost ales și pentru că este un material de construcție mai ușor decât betonul. Suprafața noii stații este de 10.000 m² și pentru că trebuie înglobate în proiect și vechile structuri de rezistență s-a ales un material care să nu le suprasolicite.

Arhitectura stației îmbină coloane și bolți din lemn sugerând un pâlc de copaci pe unde te poți plimba. În acoperiș sunt prevăzute luminatoare care fac stația mult mai luminoasă și datorită cărora va fi redus în viitor consumul de energie electrică. De asemenea, forma boltită a cupolei de lemn duce cu gândul la vechile gări cu acoperișul lor curbat, făcând astfel legătura cu trecutul.

Station de métro de Naples en bois

AAA – Arhitectură, Artă, Arheologie

Noua stație face parte dintr-un proiect mai amplu de înnoire a vechilor stații de metrou din Napoli care se desfășoară sub sloganul AAA – Arhitectură, Artă, Arheologie. Stațiile incluse în proiect sunt realizate de studiouri celebre de arhitectură și trebuie să îmbine elemente din toate aceste domenii. În cazul stației Centro Direzionale acoperișul din lemn va îngloba o piesă de artă care va reproduce o figură de pe un vas descoperit de arheologi la Pompei. Astfel arhitectura specială ce sugerează natura va îngloba și celelalte cerințe ale sloganului.

Napoli, ca întreaga Italie, este construit pe istorie, așa că a lega noile proiecte cu trecutul și arheologia nu este ceva greu de realizat. Au fost situații când lucrările au trebuit întrerupte, amânate sau prelungite pentru că în timpul săpăturilor au fost descoperite noi vestigii. Este cazul proiectului Studio Fuksas care a trebuit întrerupt pentru că s-a descoperit un vechi templu roman. Când lucrările vor fi reluate aici va funcționa un muzeu care va fi inclus în proiect.

În proiectul stației Centro Direzionale sunt prevăzute în jurul construcției și spații verzi care vor lega întreaga structură formând oaza atât de necesară în marea de beton și sticlă. Pandemia a dus însă la întârzierea lucrărilor, o dată a finalizării proiectului nefiind încă avansată.

Mai multe despre proiectul în desfășurare la Napoli aflați din Magazine Dezeen. Photos de Paolo Fassoli

A propos de l'auteur

Mihaela Radu

Mihaela Radu est ingénieur chimiste, mais elle a une grande passion pour le bois. Elle travaille dans ce domaine depuis plus de 20 ans, la finition du bois étant ce qui l'a définie pendant cette période. Elle a acquis de l'expérience en travaillant dans un institut de recherche, dans sa propre entreprise et dans une multinationale. Elle souhaite continuer à partager son expérience avec ceux qui ont la même passion - et plus encore.

Ajouter un commentaire

Ajouter un commentaire

Ce site utilise Akismet pour réduire les spams. Découvrez comment les données de vos commentaires sont traitées.

Catégories

S'abonner à la lettre d'information

Lettre d'information du vendredi matin
Informations et conseils des experts

fr_FRFrançais