Business Evenimente

SCM Group demonstrează forță și leadership la Xylexpo 2024

Xylexpo 2024, cel mai important târg dedicat tehnologiilor și echipamentelor pentru industria lemnului din Italia, a fost martorul unei demonstrații de forță din partea SCM Group, lider italian al sectorului. Într-o conferință de presă organizată cu această ocazie, în prima zi a evenimentului, top managementul SCM a prezentat viziunea companiei pentru viitorul industriei, bazată pe inovație, digitalizare, sustenabilitate și orientarea către nevoile clienților.

Luigi De Vito, director general SCM Group
Luigi De Vito, director general SCM Group

Rezultate record în 2023 și perspective optimiste

În deschiderea conferinței, Luigi De Vito, director general SCM Group, a subliniat performanța excelentă din 2023, când grupul a depășit pragul de 900 milioane euro cifră de afaceri, atât datorită Diviziei Lemn, cât și celorlaltor entități – CMS (tehnologii pentru alte materiale) și Hiteco. În pofida unui context macroeconomic dificil, oficialii SCM se declară optimiști în privința evoluției comenzilor în a doua parte a lui 2024 și în 2025. Motivele enunțate țin de investițiile consistente făcute de grup în produse, servicii și expansiune globală, de soliditatea financiară a companiei și de stabilitatea și expertiza echipei de management.

Investiții de 7% din cifra de afaceri în inovație

O declarație remarcabilă a fost aceea că SCM Group alocă anual 7% din cifra de afaceri pentru inovație, un procent cu mult peste media industriei. Inovația „focalizată”, concentrată pe segmentele în care compania poate crea cea mai mare valoare adăugată, precum centrele de prelucrare CNC, soluțiile de aplicare a canturilor și tehnologiile de finisare, reprezintă cheia menținerii și consolidării leadershipului.

Luigi De Vito, director general SCM Group și Pietro Gheller, director Wood Division SCM Group
Luigi De Vito, director general SCM Group și Pietro Gheller, director Wood Division SCM Group

Tehnologii integrate în soluții complete pentru clienți

Standul SCM de la Xylexpo a reflectat această filosofie, renunțând la abordarea clasică de prezentare a utilajelor individuale în favoarea unei viziuni orientate către procese. Toate tehnologiile și inovațiile au fost integrate în fluxuri de producție complete și conectate digital prin platforma IoT proprietară Maestro Connect. Clienții au avut astfel o imagine clară asupra modului în care pot îmbunătăți productivitatea și sustenabilitatea propriilor procese de fabricație folosind soluțiile SCM.

Pietro Gheller, director al Diviziei Lemn-SCM Group
Pietro Gheller, director al Diviziei Lemn-SCM Group

Dincolo de tehnologie: software, servicii, oameni

Filozofia „SCM is more” a fost explicată de Pietro Gheller, proaspăt numit director al Diviziei Lemn. Dincolo de mașini și echipamente, oferta SCM aduce valoare adăugată clienților prin digitalizare, sustenabilitate, soluții software versatile (atât verticale cât și orizontale), o abordare proactivă a service-ului bazată pe analiza datelor colectate de la mii de mașini conectate, precum și prin investiția în oameni – angajații, partenerii și clienții grupului.

Focus pe segmentul construcțiilor din lemn

O direcție strategică subliniată în cadrul conferinței a fost concentrarea pe segmentul construcțiilor sustenabile bazate pe structuri din lemn (timber construction). SCM a lansat noi modele de utilaje dedicate (Oikos XS, mașini de șlefuit CLT) și mizează pe colaborarea cu Randek (Suedia) pentru a deveni un jucător relevant pe această nișă de mare potențial.

Parteneriat pe termen lung cu clienții

În esență, mesajul transmis de SCM Group a fost acela al unui parteneriat pe termen lung cu clienții, dincolo de simpla relație furnizor-cumpărător. De la îmbunătățirea continuă a tehnologiilor de fabricație și a serviciilor, trecând prin soluții digitale care aduc valoare și până la proiecte comune de dezvoltare a competențelor (Academia SCM), totul este gândit pentru a sprijini competitivitatea și succesul clienților, indiferent de conjunctura economică.

Un exemplu concret al acestei abordări: standul SCM de la Xylexpo a fost realizat integral cu soluțiile și know-how-ul unui client italian al grupului – o dovadă vie a rezultatelor care pot fi obținute prin colaborarea strânsă furnizor-utilizator.

Concluzionând, prezența puternică și mesajele transmise de SCM Group la Xylexpo 2024 reprezintă expresia unui leadership binemeritat, datorat inovației, pasiunii și orientării către clienți. Cu o strategie clară și o execuție impecabilă, SCM se poziționează drept un reper și un partener esențial pentru orice companie activă în industria prelucrării lemnului.

Dan

Am avut șansa să lucrez în diverse departamente. Astfel am acumulat experiență în Finance, Accounting, Logistic, Sales, Operations, Marketing. Sunt un om de echipă și un all around player. Sunt antreprenor, am coordonat vânzarea unui business de lacuri și vopsele pentru lemn către o multinațională. În 2016 am descoperit lumea digitală, publishingul și marketingul online. De atunci mi-am mutat experiența acumulată și aptitudinile în online.

Adaugă comentariul

Adaugă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Categorii

Abonează-te la newsletter

ro_RORomână