Business Evenimente

SCM Group la Xylexpo 2024: O viziune „dincolo de utilaje” stârnește dezbateri

Revista din Lemn a avut oportunitatea de a realiza un video exclusiv (la finalul articolului) cu reprezentanții top managementului SCM Group în cadrul standului companiei de la târgul Xylexpo 2024 de la Milano. Alegerea îndrăzneață a liderului italian de a renunța la expunerea fizică de utilaje în favoarea unei abordări axate pe fluxuri complete de producție și soluții digitale a generat discuții intense în rândul vizitatorilor și cititorilor noștri.

Luigi De Vito, director general SCM Group, a explicat filosofia din spatele conceptului de stand la conferința de presă din prima zi a Xylexpo 2024: „Anul acesta am făcut o alegere hotărât inovatoare în modul în care comunicăm clienților noștri. Am decis să comunicăm ca lider […] oferind un stand care se concentrează de fapt pe inima standului nostru reprezentat de lumea serviciilor, lumea software-ului și lumea serviciilor digitale.”

Întrebat de către Revista din Lemn cum pot fi demonstrate capabilitățile utilajelor fără prezența fizică a acestora, Pietro Gheller, directorul Diviziei Lemn, a declarat: „Tehnologiile sunt prezente în cadrul acestui stand chiar dacă nu sunt prezente cu mașinile, dar sunt prezente prin suporturi multimedia. […] Le arătăm clienților noștri nu o singură mașină, o singură soluție, ci începem prin a arăta procesul clientului nostru împărțit în diferite aplicații.”

Reacții și opinii

Articolul nostru precedent despre conferința de presă SCM a stârnit numeroase comentarii, în mod special din partea cititorilor italieni, multe critice la adresa deciziei SCM Group  de a nu expune utilaje. Loris Damiani, administratorul grupului Facebook Falegnameria 4.0 ne-a atenționat (vezi comentariul în postarea de mai jos) că el nu a observat demonstrația de forță observată de noi. În opinia sa, firmele mai mici dar prezente cu utilaje au demonstrat mai mult.

Aceste reacții arată că o parte a industriei italiene așteaptă în continuare de la un lider precum SCM să „aducă cele mai frumoase utilaje” la un târg de profil, pentru a putea fi comparate cu ofertele concurenței. În același timp, argumentele aduse de reprezentanții SCM despre o abordare concentrată pe valoarea adăugată pentru clienți merită luate în considerare.

Concluzie

Dezbaterea stârnită de prezența atipică a SCM la Xylexpo 2024 este departe de a fi tranșată. Este evident că transformarea digitală a industriei prelucrării lemnului avansează, iar focusul pe soluții complete și pe nevoile clienților devine tot mai important. Rămâne însă de văzut în ce măsură viziunile „disruptive” precum cea a SCM vor deveni regula sau excepția la viitoarele târguri de profil. Revista din Lemn așteaptă cu interes opiniile cititorilor pe marginea acestui subiect!

Mai jos explicațiile primite de la Alessandra Benedetti și Pietro Gheller într-un video realizat de Revista din Lemn în standul SCM Group de la Xylexpo 2024

Dan

Am avut șansa să lucrez în diverse departamente. Astfel am acumulat experiență în Finance, Accounting, Logistic, Sales, Operations, Marketing. Sunt un om de echipă și un all around player. Sunt antreprenor, am coordonat vânzarea unui business de lacuri și vopsele pentru lemn către o multinațională. În 2016 am descoperit lumea digitală, publishingul și marketingul online. De atunci mi-am mutat experiența acumulată și aptitudinile în online.

Adaugă comentariul

Adaugă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Categorii

Abonează-te la newsletter

ro_RORomână