Legislație SUA

Lumber Wars: Episodul de Azi – Când războiul comercial devine reality show

În urma deciziei președintelui Trump de a impune tarife de 25% pentru Canada și Mexic, un analist remarca ieri (îmi cer scuze, nu îmi aduc aminte unde am citit) că piețele nu au luat în serios avertismentele anterioare ale președintelui și astfel au fost luate prin surprindere. Am decis că o asemenea decizie merită luată în serios, drept pentru care mi-am permis o analiză detaliată a impactului acestei măsuri asupra piețelor și industriei, publicată ieri în revista noastră.

Până la sfârșitul zilei de ieri, președintele Trump anunța pe Truth Social, în urma discuțiilor avute cu premierul canadian Justin Trudeau și cu președintele mexican Claudia Sheinbaum, că amână 30 de zile punerea în aplicare a deciziei de impunere a tarifelor către cele 2 state.

La prima vedere, am putea interpreta că o decizie de amânare cu 30 de zile este, din nou, o știre care trebuie luată în serios. Că acum, în urma unor negocieri serioase care vor fi condensate pe parcursul următoarelor 30 de zile, se vor lua decizii bine analizate, cu studii de impact și altele asemenea. Dar să fim sinceri: are președintele Trump nevoie de 30 de zile pentru astfel de analize?

De ceva timp observ că poporul american are, fie o apetență puternică pentru disruption de orice fel – economic, politic, social – fie o nevoie profundă, neacoperită suficient, de divertisment. Președintele Trump, prin aportul său zilnic, acoperă aceste nevoi ale societății americane. Când spun divertisment nu mă refer neapărat la ceva comic, ci mai degrabă la un soi de reality show elaborat, cu președintele Trump în rolul principal, permanent atent la „rating-uri”, într-un permanent proces de a rămâne în centrul atenției, de a surprinde.

Rezultatul? Știrea de azi despre președintele Donald Trump este diferită de cea de ieri. Fiecare zi aduce o nouă „poveste Trump”, fundamental diferită de cea precedentă. Această abordare ridică însă întrebări serioase despre credibilitatea pe termen lung – nu doar în fața piețelor financiare, ci și în relația cu aliații tradiționali ai Americii. Există riscul real ca aceștia să înceapă să caute alți parteneri mai stabili pentru strategiile lor pe termen lung.

Mărturisesc că îmi este din ce în ce mai dificil să descifrez strategia președintelui Trump. Încerc să găsesc indicii analizând reacțiile altor lideri mondiali, dar și ei par la fel de derutați. Prin felul său de a schimba decizii de pe o zi pe alta, președintele Trump pare să pună în joc însăși credibilitatea SUA în ansamblul ei – un activ strategic fără de care sloganul „Make America Great Again” rămâne doar o promisiune goală.

Etichete

Dan

Am avut șansa să lucrez în diverse departamente. Astfel am acumulat experiență în Finance, Accounting, Logistic, Sales, Operations, Marketing. Sunt un om de echipă și un all around player. Sunt antreprenor, am coordonat vânzarea unui business de lacuri și vopsele pentru lemn către o multinațională. În 2016 am descoperit lumea digitală, publishingul și marketingul online. De atunci mi-am mutat experiența acumulată și aptitudinile în online.

Adaugă comentariul

Adaugă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Categorii

Abonează-te la newsletter

Newsletter vineri dimineața
Informații și sfaturi de la experți

ro_RORomână