Există oameni care reușesc să vadă la copac mai mult decât lemnul curat, frumos, obținut din trunchi dupa ce s-au înlăturat toate defectele. După tăiere rămâne, rădăcinile care dau lemn cu desen minunat despre care am amintit când am vorbit despre nuc. Artistul francez Alain Maillan a reusit sa descopere frumusețea tocmai în aceste… resturi. El prelucrează rădăcini și crescăturile (umflăturile) care apar pe trunchiul copacilor realizând sculpturi incredibile, parcă aduse dintr-o altă lume.
Allain Maillan este un artist unic. El vede dincolo de lemn forme incredibile. Este inspirat întotdeauna de natură iar lucrările sale par de multe ori vietăți acvatice sau forme extraterestre.
Allain trăiește și lucrează în sudul Franței. S-a născut la Paris, dar la un moment dat i s-a părut mult prea gri și s-a mutat în sud cumpărând 2 acri de teren. Aici și-a făcut singur casa și atelierul folosind experiența de tâmplar și dulgher căpătată în tinerețe. Atelierul este făcut la baza unei zone stâncoase, jumătate în stâncă, astfel încât este cald iarna și răcoare vara.
Maillan lucrează lemnul folosind tot felul de metode pe care le stăpânește foarte bine: frezare, sculptură, curbare, șlefuire, structurare, sablare. În ceea ce privește frezarea foloseste tehnici personale, unice, pe care nu le poți găsi în nici un manual.
Și în ceea ce privește uneltele este un inovator. El spune că atunci cand are nevoie de o sculăîmai specială pe care nu o găsește, pornește forja si o face singur.
Toate lucrările lui arată dragostea pentru natură, pentru plante și animale, dragoste insuflata încă din copilărie de mama sa.
Allain își începe în mod obișnuit lucrările făcând întâi desenul, după care pleacă în pădure să găsească materialul potrivit: rădăcini, crengi doborâte, umflături în trunchiurile copacilor, etc. Aduce lemnul în atelier unde începe imediat frezarea și sculptarea lui, după care il lasă la uscat. Uscarea are loc natural, așa că durează luni, uneori chiar ani până când trece la celelalte operațiuni și până când lucrarea este finalizată.
Acesta este modul obișnuit de lucru. Sunt însă situații când prietenul lui pădurarul îi aduce o bucată de lemn mai specială care-l inspiră imediat, lasă totul și începe noua lucrare.
Mailland spune că, pentru a face o lucrare, petrece 20% din timp pentru a freza lemnul si alte 20% pentru a-l sculpta. Restul înseamnă curbare, sablare, șlefuire, colorare sau lăcuire. Este o muncă dificilă care inseamnă inspirație dar și foarte multă muncă brută pentru a scoate la lumină o adevărată minune.
Allain deține tehnici unice și multi sunt dornici să le cunoască. El orgnizează cursuri de o săptămână în care participă 1, maximum 2 persoane, transmițând astfel discipolilor metodele sale de lucru. Pentru mulți dintre ei înseamnă începutul drumului ca artiști iar Allain îi susține în drumul lor. Chiar a semnat lucrări alaturi de unii învățăcei.
Allain Mailland este un artist special care a reușit să scoată la suprafață frumusețea ascunsă a lemnului. Rădăcinile din sudul Franței, adevărate minuni, sunt sursa sa de lemn. Restul înseamnă inspirație, talent, foarte multă muncă și o sclipire de geniu.
Diese Schönheiten sind zu verkaufen. (Ex-Tempel) was ist der Preis?
Dankeschön
Auch ich war beeindruckt, und deshalb habe ich den Artikel geschrieben. Wahrscheinlich sind sie zu verkaufen, ich weiß es nicht. Es gibt einen französischen Künstler, der sie herstellt.
Alles Gute!