Există o legătură strânsă între mediul de lucru, starea de bine și productivitate. Ne petrecem bună parte din viață la birou, de aceea este important să creăm un spațiu prietenos, în care să ne simțim bine. Iată câteva trucuri și produse inteligente pentru un birou plăcut și relaxant.
Organizează spațiul, scapă de dezordine
Se spune că dezordinea obosește, creează disconfort și scade randamentul. Știu, sunt persoane care se simt bine într-o dezordine…ordonată, dar marea majoriate își doresc un birou cât mai liber și posibilități de acces rapid la documentele de care au nevoie. Nu este un lucru dificil având în vedere că mare parte din documente sunt acum în computer și hârtiile din bibliorafturi sunt din ce în ce mai puține. Un dulap simplu, cu 2-3 polițe, aflat în imediata apropiere a biroului, este o soluție pentru bibliorafturile cu documente de care nu ai nevoie în fiecare zi.
Pentru documentele și hârtiile de care ai nevoie zilnic, un sistem de tăvițe supraetajate pe un colț de birou simplifică lucrurile. Documentele pot fi organizate pe categorii, reducând astfel dezordinea și eliberând spațiul.
Nu doar hârtiile reduc spațiul de lucru. Un monitor mare poate fi la fel de incomod. Nu și dacă îl poți muta, fără efort, oricând ai nevoie. Este posibil, cu ajutorul unui suport cu braț mobil. Monitor-Arm, Desktop-Monitorständer von Zubehörgruppe, este o soluție practică și ergonomică pentru problema ta. Chiar principiul Sauberes Pult a stat la baza dezvoltării lui. Brațul are o mobilitate foarte bună, un design modern și elegant și poate susține până la 11 kg în deplină siguranță. Cablurile mascate cu plăcuțe de acoperire care se scot foarte ușor contribuie la eliberarea biroului.
Tot pentru a evita firele întinse peste tot pot fi folosite și sistemele de prize și prelungitoare gândite special pentru birouri și spații de lucru. Nevoia de cât mai multe locuri de alimentare pentru calculatoare, laptopuri, telefoane este bine cunoscută într-un birou, iar prelungitorul în alt prelungitor nu este o soluție. Sistemele de prize încastrate în birou sau montate în pardoseală, prizele mobile care pot fi prinse de orice latură a biroului, fiind ușor accesibile fără a încărca deloc biroul, pot fi soluții pentru a scăpa de firele inestetice care pot deveni și periculoase în clipele de neatenție.
Investește într-un scaun de calitate
Pentru ca munca la birou să fie relaxantă trebuie să ai un scaun ergonomic și comod. Statul ore în șir în fața calculatorului poate duce la dureri de spate și o circulație proastă a sângelui în picioare, care duce la amorțeală și furnicături. Dacă ai zilnic astfel de manifestări trebuie să te gândești să schimbi scaunul de birou.
Dacă tu ești cel care răspunzi pentru bunăstarea ta la birou, caută un scaun cât mai potrivit. Nu-l alege pentru că este frumos ci pentru că este bun. Nu lua scaune de piele pentru că sunt reci iarna și lipicioase vara. Nu căuta un scaun care să te facă să arăți important. Nu te va ajuta cu nimic atunci când încep durerile de spate. Mergi în magazine specializate și încearcă cât mai multe scaune de birou până îl găsești pe cel potrivit. Cu cât are mai multe posibilități de ajustare, cu atât este mai bun. Nu face economii aici, în joc este sănătatea ta.
Verlassen Sie sich nicht nur auf die allgemeine Bürobeleuchtung.
De câte ori nu ți s-a părut că este prea intuneric sau prea lumină la birou? Amândouă sunt la fel de deranjante și obositoare pentru ochi. În toate birourile există un sistem central de iluminare care vine de obicei din tavan. Lumina poate fi adusă mai aproape folosind lămpi de birou sau LED-Streifen. Astfel controlezi mai bine necesarul de lumină și-l focalizezi exact în locul unde este nevoie.
Dacă lumina exterioară este prea puternică, folosește storuri cu ajutorul cărora poți controla câtă lumină intră. Nu acoperi total ferestrele (cu folii sau alte astfel de sisteme definitive), chiar dacă lumina este prea puternică. Lumina de afară variază și trebuie să ai posibilitatea să intervi, dacă este nevoie. De asemenea, acoperirea ferestrei și imposibilitatea de a privi afară poate da stări de claustrofobie.
Liniștea totală, ca și zgomotul prea puternic, poate fi deranjantă. Adu muzica lângă tine!
Sunt puțini cei care se pot concentra într-o liniște deplină. Nici într-un mediu prea zgomotos nu este ușor de lucrat. Muzica poate funcționa însă ca o cortină care te separă de restul lumii și te ajută să te concentrezi. Căștile pot fi o soluție, dar de multe ori, muzica ce-ți răsună în urechi te izolează mult prea mult de restul activității din birou și ajungi să devi neatent la ce se întâmplă. Cea mai bună soluție este o muzică care să vină din jurul tău, dar care să nu îi deranjeze pe cei din jur.
INTUBLU, de la Accesoria Group, este un sistem de difuzoare moderne care pot fi integrate în mobilier. Este format din două traductoare de sunet și un adaptor de rețea Bluetooth. Poate fi amaplasat în dulapuri, sertare, pe dosul blatului de birou sau în orice alt spațiu din preajmă. Se conectează via Bluetooth la telefon sau la alte dispozitive și astfel poate reda muzica la cea mai înaltă calitate. INTUBLU transmite vibrațiile prin suprafețe, așa că nu va trebui să stai cu sertarele sau ușile biroului deschise. Transmiterea prin Bluetooth te va scăpa de grija cablurilor inestetice.
Verdele odihnește
La munte, când mergi în drumeții și privești lung pădurea și pajiștile, simți cum te relaxezi și te odihnești. Asta și pentru că, conform specialiștilor, verdele odihnește. Așa că, adu verde în viața ta de la birou. Nu postere, ci verde viu, adică plante. Pentru unii plantele la birou reprezintă ceva „de fete”, desuet și fără greutate. Nu este așa! Plantele purifică aerul, calmează, odihnesc și fac spațiul mult mai plăcut și atrăgător.
Asta nu înseamnă că trebuie să faci o seră la birou. O plantă de dimensiuni mari, pusă jos, lângă birou, atunci când spațiul permite, sau 2-3 plante decorative care nu necesită foarte multă îngrijire, puse pe pervaz, sunt suficiente pentru a crea un spațiu de lucru primitor.
Personalizează spațiul
Cel mai simplu mod de a face din birou un spațiu plăcut și relaxant este să te identifici cu el. Fotografii de familie, tablouri preferate, obiecte de care te leagă amintiri sunt doar câteva sugestii pentru a personaliza spațiul de lucru. Nu abuza însă de ele. Prea multe fotografii de familie pot face din birou unul mai puțin profi, iar multe obiecte dragi te duc înapoi, acolo de unde ai plecat – un birou prea încărcat în care găsești cu greu lucrurile de care ai nevoie.
Sper să-ți fie utile ideile. Dacă ai și altele, lasă-le jos, în spațiul dedicat. Cu cât mai multe cu atât mai bine, avem de unde alege.
Kommentar hinzufügen