Empresas

Rustic Idea, un negocio de éxito a través de Start-Up Nation, nacido de la pasión por lo rústico combinado con lo moderno

Marius Frătoaica și Constantin Drăghici: Care este secretul succesului? Pur și simplu să faci lucrurile mai bine decât le fac alții, calitatea este criteriul de bază în orice! Noi nu aveam deloc experiență în acest domeniu și am descoperit lucruri și provocări noi. Programul de finanțare Start-Up Nation ne-a oferit un avantaj pentru că nu am plecat de la zero. (INTERVIU)

grupo felder

Marius Frătoaica și Constantin Drăghici, prieteni din copilărie care împărtășesc aceeași pasiune pentru rustic îmbinat cu modern, și-au deschis propriul atelier de mobilă prin Start-Up Nation și lucrează piese de mobilier din lemn masiv cu rășină epoxidică. Calitatea este criteriul de bază în tot ceea ce fac, inclusiv atunci când vine vorba de utilajele cu care lucrează zilnic:

Marius Frătoaica: Cu siguranță am fi găsit utilaje mai ieftine, dar nu cu aceleași caracteristici tehnice și cu același renume al calității! 95% din echipamentele pe care le avem în atelier sunt de la Felder Gruppe Rumanía. Am avut un parteneriat foarte bun pe parcursul derulării proiectului Start-Up Nation, avem și în continuare o colaborare foarte bună cu Felder Gruppe România.

Puntos clave
  • Producție: mobilă din lemn, la comandă
  • Utilaje achiziționate prin Start-Up Nation:

    • Mașină combinată cu 2 operații pentru tăiere și frezare/cepuire Hammer B3 winner

    • Mașină combinată cu 2 operații pentru îndreptare și rindeluire la grosime Hammer A3 41

    • Fierăstrău panglică Felder FB 710

    • Felder AF 22 Mobile sistema profesional de aspiración móvil

    • Compresor mobil cu piston Schneider UniMaster UNM 660-10-90 D

  • Criterios para elegir al proveedor de maquinaria: caracteristicile tehnice, calitatea și renumele utilajelor, oferta avantajoasă în cadrul proiectului, informațiile, consultanța și asistența tehnică dedicată și colaborarea pe termen lung cu un partener de încredere

  • El secreto del éxito: pur și simplu să faci lucrurile mai bine decât le fac alții

  • Sfaturi și recomandări pentru viitorii antreprenori:
    • să ia totul pas cu pas, să nu aibă așteptări mari imediate

    • să facă lucrurile cu pasiune și să creadă în afacerea lor 100%

    • să aibă și capital propriu pe care să-l investească. Pe lângă finanțarea obținută, vor avea nevoie de fonduri de susținere!

    • un plus de experiență în domeniu nu strică, ba chiar ar fi de dorit.

INTERVIU Felder Gruppe România: Marius Frătoaica și Constantin Drăghici, Rustic Ideea – București

Cum au fost primii pași în industrie?

Constantin Drăghici: Primii pași au fost o aventură. Noi nu aveam deloc experiență în acest domeniu și am descoperit lucruri și provocări noi. E destul de greu să intri pe o piață pe care nu o cunoști și care nu te cunoaște nici ea pe tine. A fost greu, dar frumos. Acum încercăm să ne facem cât mai cunoscuți pe piață.

grupo felder
Foto: imagine de ansamblu a pasiunii celor doi asociați ai Rustic Ideea și piesele de mobilier expuse alături de colecția de costume populare

Marius Frătoaica: Programul de finanțare Start-Up Nation ne-a oferit un avantaj, nu am plecat de la zero. A fost greu și așa, dar dacă ar fi trebuit să plecăm chiar de la zero și fără experiență, cred că ar fi fost mult mai dificil.

Pe ce criterii v-ați ales consultantul de proiect și furnizorii în cadrul proiectului Start-Up Nation?

Marius Frătoaica: Consultantul de proiect l-am ales pe criteriul prieteniei, era o cunoștință de-a noastră care mai făcuse un proiect și am avut încredere. Furnizorii i-am ales pe criteriul calității, în primul rând. În privința utilajelor, știam că cele de la Felder Gruppe sunt cele mai bune. 95% din echipamentele pe care le avem în atelier sunt de la Felder Gruppe România.

grupo felder
Foto: Marius Frătoaica, administratorul Rustic Ideea București, lângă mașina combinată cu 2 operații pentru tăiere și frezare/cepuire Hammer B3 winner. În stânga, mașina combinată cu 2 operații pentru îndreptare și rindeluire la grosime Hammer A3 41

Constantin Drăghici: În cadrul proiectului Start-Up Nation am cerut mai multe oferte, însă cea mai avantajoasă a fost cea de la Felder Gruppe România. Am apreciat că ni s-au oferit foarte multe informații și am primit consultanță. În plus, având toate utilajele de la Felder Gruppe, este și mai ușor pentru noi să lucrăm cu un singur partener. Am avut un parteneriat foarte bun pe parcursul derulării proiectului Start-Up Nation, avem și în continuare o colaborare foarte bună.

Ce produceți mai exact?

Constantin Drăghici: În principiu, realizăm piese de mobilier din lemn masiv, mese, birouri, noptiere. Ne-am axat pe realizarea blaturilor pentru mese, blaturi pentru mobilă de baie și bucătărie și fațete de mobilier. Lucrăm la comandă și produsele noastre sunt piese unicat, mici obiecte de artă în care punem suflet. Nu vom face niciodată două piese identice pentru că nu o să găsim niciodată două bucăți de lemn identice. Nu este simplu deloc, doar cine cunoaște domeniul știe de câtă muncă și migală este nevoie.

grupo felder
Foto: masă rustică realizată cu picioare din lemn masiv recondiționat și blat din secțiuni transversale de buturugi încastrate în rășină epoxidică
Cu ce probleme v-ați confruntat pe parcursul derulării programului Start-Up Nation?

Constantin Drăghici: Ca în orice lucru nou făcut, problemele sunt inevitabile. Fiind și pentru noi o noutate, nu am reușit să ne sincronizăm cu toate condițiile și termenii impuși în proiect. De exemplu, nu am putut să facem angajările la timp și am pierdut o parte din banii aprobați pentru salarizare. E greu să găsești oameni pentru că forța de muncă în domeniul prelucrării lemnului este o problemă generală. Din punctul nostru de vedere, termenul de 1 an de zile pentru implementarea proiectului este prea scurt, durează mult până îți pui la punct toată infrastructura, până găsești spațiul de închiriat, până găsești oameni, până vin toate utilajele. Într-un an abia am reușit să ne punem la punct atelierul, și să montăm utilajele. Sunt multe aspecte pe care trebuie să le sincronizezi și dacă nu ai experiență, este foarte dificil.

 

Dacă aveți în plan să demarați o afacere prin Start-Up Nation, aflați cu ce alte probleme s-au confruntat Marius Frătoaica și Constantin Drăghici pe parcursul derulării programului de finanțare, dar și care sunt recomandările și sfaturile lor pentru viitorii antreprenori în industria mobilei, citind interviul integral aquí

Interviul acordat de Marius Frătoaica și Constantin Drăghici face parte din campania de povești Felder pe care le puteți citi aquí

Mihaela Radu

Mihaela Radu es ingeniera química, pero su pasión es la madera. Lleva más de 20 años trabajando en este campo, siendo el acabado de la madera lo que la ha definido durante este periodo. Ha adquirido experiencia trabajando en un instituto de investigación, en su propia empresa y en una multinacional. Desea seguir compartiendo su experiencia con quienes sienten la misma pasión, y mucho más.

3 comentarios

Añade un comentario

Este sitio utiliza Akismet para reducir el spam. Aprende cómo se procesan los datos de tus comentarios.

  • Hola,

    Enhorabuena por los bonitos, interesantes y útiles artículos sobre Start-up Nation, sobre los que triunfan con este programa.

    El sueño de tener tu propio negocio, el sueño de tener un taller de carpintería es realizable con tu ayuda y la de tus socios.

    Sin embargo, de tener un negocio a tener un negocio de éxito hay todavía un largo trecho. Esto se debe a que la gente no suele tener los conocimientos necesarios sobre cómo vender un producto, cómo ponerle el precio correcto, cuál es la oferta y la demanda de ese segmento del mercado en el que quieren entrar. Es cierto que, en teoría, toda esta información existe o debería existir en el proyecto Start-up Nation, pero, una cosa es la teoría y otra la práctica.

    En la práctica, puede encontrarse con que sólo tiene un taller muy bien equipado con maquinaria y herramientas de muy buena calidad de fabricantes conocidos o menos conocidos, pero sus productos no se venden.

    Como dijo Marius Frătoaica, de Rustic Ideea Bucuresti. Cito: "Otro problema al que nos enfrentamos actualmente es el de las ventas. Aunque tengo experiencia en ventas, ya que he trabajado muchos años en otros sectores, me resulta muy difícil vender lo que hacemos ahora. Nuestros productos no atraen a todos los hogares, a todas las familias, sino a un nicho de clientes bastante selectivo."

    Yo mismo he tenido esta experiencia en el pasado, y si me lo permiten, me gustaría compartir mis conclusiones con ustedes, tal vez sean de utilidad para aquellos que sueñan con trabajar la madera y hacer de ello un negocio. Porque una cosa es trabajar en ventas y vender los productos de alguien, productos para los que ya existe un mercado, y otra muy distinta crear un mercado para tus productos.

    En primer lugar, debe conocer la respuesta al menos a las siguientes preguntas:
    - ¿A quién me dirijo con mis productos?
    o ¿Qué grupos de edad? - jóvenes, mayores, niños
    o ¿Dónde viven esas personas? - ¿en el pueblo, en la ciudad, en el bloque de pisos, en la casa?
    o ¿Cuáles son los ingresos de las personas a las que quiero vender mis productos? - muy poco dinero, poco, mucho, bastante
    o ¿Dónde suelen comprar las personas a las que quiero vender mis productos? - en tiendas, en internet, en casa, en el extranjero
    - ¿Dónde puedo encontrar trabajadores para mi empresa?
    o ¿Cuál es el mercado laboral de la carpintería?

    La lista de preguntas es interminable. Estas preguntas deben encabezar la lista, y téngalas en cuenta a la hora de elaborar su plan de empresa si quiere tener éxito en este campo.

    Por lo tanto, te propongo que escribas artículos para ayudar a los interesados en acceder a fondos para abrir un taller de carpintería (Start-up Nation u otros), sobre los siguientes temas:

    La importancia de la imaginación en este campo: ¿voy a inventar algo nuevo en este campo? ¿Me pongo imaginativo o copio lo que hace la competencia y salgo con el producto?

    ¿Cómo calculo el precio adecuado para mis productos? ¿Me fijo en la competencia? ¿En qué consiste ese precio?

    Cómo entrar en el mercado y crear su propio mercado - ¿Dónde vendo productos? ¿Necesito promoción, publicidad?

    Espero que lo anterior sea de utilidad para los apasionados de la carpintería que quieran montar su propio negocio.

    Atentamente,
    Enciulescu Alexandru

    • Creo que nos has leído el pensamiento. 🙂 La revista de septiembre de 2019 tendrá un tema de Empresa-Emprendimiento. Tenemos previsto tratar los temas anteriores también en ella. Muy bueno tu comentario.

Categorías

Suscribirse al boletín de noticias

Boletín de noticias del viernes por la mañana
Información y asesoramiento de expertos

es_ESEspañol