Marius Frătoaica și Constantin Drăghici: Care este secretul succesului? Pur și simplu să faci lucrurile mai bine decât le fac alții, calitatea este criteriul de bază în orice! Noi nu aveam deloc experiență în acest domeniu și am descoperit lucruri și provocări noi. Programul de finanțare Start-Up Nation ne-a oferit un avantaj pentru că nu am plecat de la zero. (INTERVIU)
Marius Frătoaica și Constantin Drăghici, prieteni din copilărie care împărtășesc aceeași pasiune pentru rustic îmbinat cu modern, și-au deschis propriul atelier de mobilă prin Nazione Start-Up și lucrează piese de mobilier din lemn masiv cu rășină epoxidică. Calitatea este criteriul de bază în tot ceea ce fac, inclusiv atunci când vine vorba de utilajele cu care lucrează zilnic:
Marius Frătoaica: Cu siguranță am fi găsit utilaje mai ieftine, dar nu cu aceleași caracteristici tehnice și cu același renume al calității! 95% din echipamentele pe care le avem în atelier sunt de la Felder Gruppe Romania. Am avut un parteneriat foarte bun pe parcursul derulării proiectului Start-Up Nation, avem și în continuare o colaborare foarte bună cu Felder Gruppe România.
Punti chiave
- Produzione: mobilă din lemn, la comandă
-
Attrezzature della Start-Up Nation:
-
Mașină combinată cu 2 operații pentru tăiere și frezare/cepuire Hammer B3 winner
-
Mașină combinată cu 2 operații pentru îndreptare și rindeluire la grosime Hammer A3 41
-
Fierăstrău panglică Felder FB 710
-
Sistema di aspirazione professionale mobile Felder AF 22 Mobile
-
Compresor mobil cu piston Schneider UniMaster UNM 660-10-90 D
-
-
Criteri per la scelta del fornitore di macchinari: caracteristicile tehnice, calitatea și renumele utilajelor, oferta avantajoasă în cadrul proiectului, informațiile, consultanța și asistența tehnică dedicată și colaborarea pe termen lung cu un partener de încredere
-
Il segreto del successo: pur și simplu să faci lucrurile mai bine decât le fac alții
- Suggerimenti e consigli per i futuri imprenditori:
-
să ia totul pas cu pas, să nu aibă așteptări mari imediate
-
să facă lucrurile cu pasiune și să creadă în afacerea lor 100%
-
să aibă și capital propriu pe care să-l investească. Pe lângă finanțarea obținută, vor avea nevoie de fonduri de susținere!
-
un plus de experiență în domeniu nu strică, ba chiar ar fi de dorit.
-
INTERVIU Felder Gruppe România: Marius Frătoaica și Constantin Drăghici, Rustic Ideea – București
Come sono stati i suoi primi passi nel settore?
Constantin Drăghici: Primii pași au fost o aventură. Noi nu aveam deloc experiență în acest domeniu și am descoperit lucruri și provocări noi. E destul de greu să intri pe o piață pe care nu o cunoști și care nu te cunoaște nici ea pe tine. A fost greu, dar frumos. Acum încercăm să ne facem cât mai cunoscuți pe piață.
Marius Frătoaica: Programul de finanțare Start-Up Nation ne-a oferit un avantaj, nu am plecat de la zero. A fost greu și așa, dar dacă ar fi trebuit să plecăm chiar de la zero și fără experiență, cred că ar fi fost mult mai dificil.
Pe ce criterii v-ați ales consultantul de proiect și furnizorii în cadrul proiectului Start-Up Nation?
Marius Frătoaica: Consultantul de proiect l-am ales pe criteriul prieteniei, era o cunoștință de-a noastră care mai făcuse un proiect și am avut încredere. Furnizorii i-am ales pe criteriul calității, în primul rând. În privința utilajelor, știam că cele de la Felder Gruppe sunt cele mai bune. 95% din echipamentele pe care le avem în atelier sunt de la Felder Gruppe România.
Constantin Drăghici: În cadrul proiectului Start-Up Nation am cerut mai multe oferte, însă cea mai avantajoasă a fost cea de la Felder Gruppe România. Am apreciat că ni s-au oferit foarte multe informații și am primit consultanță. În plus, având toate utilajele de la Felder Gruppe, este și mai ușor pentru noi să lucrăm cu un singur partener. Am avut un parteneriat foarte bun pe parcursul derulării proiectului Start-Up Nation, avem și în continuare o colaborare foarte bună.
Cosa producete esattamente?
Constantin Drăghici: În principiu, realizăm piese de mobilier din lemn masiv, mese, birouri, noptiere. Ne-am axat pe realizarea blaturilor pentru mese, blaturi pentru mobilă de baie și bucătărie și fațete de mobilier. Lucrăm la comandă și produsele noastre sunt piese unicat, mici obiecte de artă în care punem suflet. Nu vom face niciodată două piese identice pentru că nu o să găsim niciodată două bucăți de lemn identice. Nu este simplu deloc, doar cine cunoaște domeniul știe de câtă muncă și migală este nevoie.
Cu ce probleme v-ați confruntat pe parcursul derulării programului Start-Up Nation?
Constantin Drăghici: Ca în orice lucru nou făcut, problemele sunt inevitabile. Fiind și pentru noi o noutate, nu am reușit să ne sincronizăm cu toate condițiile și termenii impuși în proiect. De exemplu, nu am putut să facem angajările la timp și am pierdut o parte din banii aprobați pentru salarizare. E greu să găsești oameni pentru că forța de muncă în domeniul prelucrării lemnului este o problemă generală. Din punctul nostru de vedere, termenul de 1 an de zile pentru implementarea proiectului este prea scurt, durează mult până îți pui la punct toată infrastructura, până găsești spațiul de închiriat, până găsești oameni, până vin toate utilajele. Într-un an abia am reușit să ne punem la punct atelierul, și să montăm utilajele. Sunt multe aspecte pe care trebuie să le sincronizezi și dacă nu ai experiență, este foarte dificil.
Dacă aveți în plan să demarați o afacere prin Start-Up Nation, aflați cu ce alte probleme s-au confruntat Marius Frătoaica și Constantin Drăghici pe parcursul derulării programului de finanțare, dar și care sunt recomandările și sfaturile lor pentru viitorii antreprenori în industria mobilei, citind interviul integral qui.
Interviul acordat de Marius Frătoaica și Constantin Drăghici face parte din campania de povești Felder pe care le puteți citi qui.
Salve,
Complimenti per gli articoli belli, interessanti e utili su Start-up Nation, su coloro che hanno avuto successo con questo programma.
Il sogno di avere un'attività in proprio, il sogno di possedere una falegnameria è realizzabile con l'aiuto vostro e dei vostri partner.
Tuttavia, passare dall'avere un'attività ad avere un'attività di successo è ancora una strada lunga. Questo perché spesso le persone non hanno le conoscenze necessarie su come vendere un prodotto, su come prezzare correttamente il prodotto, su quale sia la domanda e l'offerta per il segmento di mercato in cui vogliono entrare. È vero che, in teoria, tutte queste informazioni esistono o dovrebbero esistere nel progetto Start-up Nation, ma la teoria è una cosa e la pratica è un'altra.
In pratica, potreste scoprire di avere un'officina molto ben attrezzata con macchine e strumenti di ottima qualità di produttori noti o meno noti, ma i vostri prodotti non si vendono.
Come ha detto Marius Frătoaica di Rustic Ideea Bucuresti. Cito: "Un altro problema che stiamo affrontando al momento è quello delle vendite. Anche se ho esperienza nel campo delle vendite, avendo lavorato per molti anni in altri settori, trovo molto difficile vendere quello che stiamo facendo ora. I nostri prodotti non si rivolgono a tutte le case e a tutte le famiglie, ma piuttosto a una nicchia di clienti abbastanza selettiva".
Io stesso ho fatto questa esperienza in passato e, se posso, vorrei condividere con voi le mie scoperte, che forse potranno essere utili a chi sogna di lavorare il legno e di farne un'attività. Perché una cosa è lavorare nelle vendite e vendere i prodotti di qualcuno, prodotti per i quali esiste già un mercato, e un'altra è creare un mercato per i propri prodotti.
Per prima cosa è necessario conoscere la risposta ad almeno le seguenti domande:
- A chi mi rivolgo con i miei prodotti?
o Quali gruppi di età? - giovani, anziani, bambini
o Dove vivono queste persone? - in paese, in città, in un condominio, in una casa?
o Quali sono i redditi delle persone a cui voglio vendere i miei prodotti? - pochi soldi, pochi, molti, molti
o Dove acquistano di solito le persone a cui voglio vendere i miei prodotti? - nei negozi, su internet, a casa, all'estero
- Dove posso trovare lavoratori per la mia azienda?
o Qual è il mercato del lavoro per la falegnameria?
L'elenco delle domande è lungo. Queste domande devono essere in cima alla vostra lista, e tenetele a mente quando redigete il vostro business plan se volete avere successo in questo settore.
Per questo motivo mi propongo di scrivere articoli per aiutare chi è interessato ad accedere ai fondi per aprire una falegnameria (Start-up Nation o altri), sui seguenti argomenti:
L'importanza dell'immaginazione in questo campo - Sto inventando qualcosa di nuovo in questo campo? Devo essere fantasioso o copiare quello che fa la concorrenza e uscire con il prodotto.
Come calcolo il prezzo giusto per i miei prodotti? Guardo alla concorrenza? In cosa consiste questo prezzo?
Come entrare nel mercato e creare il proprio mercato - Dove vendere i prodotti? Ho bisogno di promozione e pubblicità?
Spero che quanto sopra possa essere utile a chi è appassionato di lavorazione del legno e vuole avviare un'attività in proprio.
Cordiali saluti,
Enciulescu Alexandru
Credo che tu ci abbia letto nel pensiero. 🙂 La rivista di settembre 2019 avrà come tema l'imprenditoria. Abbiamo in programma di trattare i temi sopra citati anche in essa. Molto bello il tuo commento.
[...] Rustic Idea, un'azienda di successo della Start-Up Nation, nata dalla passione per il rustico, combina il rustico... [...] [...]