Am profitat de întâlnirea cu Adrian Echert pentru a afla mai multe informații despre Wood-Mizer România, compania pe care o conduce, despre ce au însemnat ultimii 14 ani pentru el și Wood-Mizer România. Informația cea mai importantă este că Wood-Mizer România va organiza anul acesta Ziua Clientului Wood-Mizer, pe 29 octombrie, la Sibiu, la centrul expozițional Redal. De ce spun că este cea mai importantă?! Pentru că am fost la ultima ediție a evenimentului, am văzut amploarea și gradul de interes din partea participanților. Așa că, eu personal, recomand cu entuziasm participarea la acest eveniment. Mai multe despre Adrian Echert, Wood-Mizer și Ziua Clientului Wood-Mizer, în interviul următor.
A trecut mai mult de jumătate din anul 2022. Care au fost provocările acestui an până acum?
Adrian Echert: Da. Au fost provocări ca în fiecare an, dar parcă anul acesta au fost mai grele, în principal legate de creșterile de prețuri. A trebuit să modificăm și noi prețurile pe lanț ca restul furnizorilor ceea ce a complicat vânzările. Alte provocări au fost termenele de producție pentru utilaje, lipsa pieselor, scumpirea pieselor. Am fost într-un permanent contact cu colegii noștri din Polonia, cu firma noastră mamă. Și ei au avut probleme cu lipsa pieselor, nereușind astfel să termine utilajele la termenele programate. Ba lipseau cilindri, ba echipamente pneumatice sau de altă natură. Prețurile la unele piese chiar au explodat. Noi suntem cu ochii pe ele, încercăm să le ținem acolo unde sunt, dar vin toate majorările pe lanț de mai sus și nu avem ce face. Până la urmă au fost multe provocări, dar pare că ne-am adaptat cumva și noi și clienții. Din nefericire și clienții au fost nevoiți să se adapteze la noul mod de a face lucrurile și de a face afaceri. Însă, uitându-ne la cifre, la vânzări, la tot ce se întâmplă, este un an bun și se va termina cu bine. Vom vedea ce ne va aduce și anul viitor.
Se împlinesc 40 de ani de LT40, 14 ani de Wood-Mizer România. Tu ai fost primul angajat Wood-Mizer Romania. Cum ți se par acești 14 ani acum, când te uiți în urmă?
AE: Chiar am fost recent în Polonia, în august, la o întâlnire cu board-ul internațional de conducere Wood-Mizer. Împreună cu managerul din Germania am fost invitați să ne prezentăm modelul nostru de activitate colegilor din toată lumea. Să arătăm ce am făcut sau ce n-am făcut de avem rezultate așa bune și noi în România și ei în Germania. Făcând acea prezentare mi-am adus aminte de acești 14 ani, de cum am început totul și cum am fost primul angajat. Chiar dacă scria director, acel prim angajat făcea și încărcări și descărcări, și colete și curat și tot ce era nevoie. Am evoluat foarte mult de atunci. Acum suntem 12 colegi, facem mult mai multe lucruri, iar eu zic că le facem mult mai bine. Clar vindem și servim mult mai mulți clienți decât puteam acum 14 ani. Am evoluat în bine și eu ca om și firma în sine, în România, ca reprezentare. Uitându-mă înapoi nu știu dacă aș schimba ceva. Îmi place cum a crescut firma. Îmi plac oamenii pe care am reușit să îi adun, oameni care să reprezinte Wood-Mizer în România și cu care voi, clienții, discutați în fiecare zi. Încercăm să facem și pe mai departe tot mai bine lucrurile, tocmai pentru a ne ridica la înălțimea renumelui pe care Wood-Mizer îl are pe glob.
Ce planuri aveți în continuare? Cum crezi că vor influența piața, cum vor veni în sprijinul clienților?
AE: Avem planuri, desigur. Există tot timpul. În primul rând de a reuși să onorăm toate cererile pe care le avem pentru că, în unele cazuri, nu reușim. Aici avem un minus. Asta înseamnă mai mulți oameni, înseamnă spații mai mari de depozitare, înseamnă să fim pregătiți și pentru creșterea care va urma. Spun creștere pentru că Wood-Mizer este de mult timp pe piața globală și noi suntem de suficient timp activi în România pentru a ne da seama că indiferent de cum arată situația acum va fi tot timpul o creștere, chiar dacă, în unele cazuri, poate fi și o scădere înainte.
Câți oameni lucrează acum în Wood-Mizer? Cum sunt organizați pe departamente?
AE: Cum spuneam, suntem 12 colegi în total. Trei dintre ei merg activ în vizite de service, instalări, pentru că avem peste 1000 de utilaje în piață. Este o cifră relevantă, calculată recent. Majoritatea sunt industriale pentru că noi asta vindem în principal. Cei 3 colegi sunt coordonați de un Director Tehnic, Radu Hudea, pe care majoritatea clienților îl cunosc și cu care au discutat deja. Avem 2 colegi care gestionează vânzarea pânzelor și a pieselor și merg pe teren la sediul clienților. Un alt coleg este dedicat vânzărilor de utilaje, alți doi care gestionează partea de depozit, de comenzi, facturi și livrare pânze și piese către clienți. Un coleg gestionează partea de reascuțire, un altul pentru producția de pânze, iar eu sunt responsabil pentru managerierea tuturor.
Ce planuri are Wood-Mizer Romania pe termen mediu și lung (5-10 ani)? Cum crezi că va arăta Wood-Mizer peste 14 ani?
AE: Planurile, ale mele cel puțin, până vor fi aprobate de conducerea globală, sunt legate de extindere. Am crescut de la an la an și ca oameni și ca nivel de vânzări și ca spațiu necesar, iar tocmai acest lucru din urmă – spațiu necesar – nu-l avem, iar pe cel existent nu-l putem ține organizat pentru că e mic. În concluzie, acesta este planul meu de extindere. Extindere a spațiului dedicat birourilor, a spațiului de producție, de depozitare, de tot ce ține de un loc de muncă mai bun. Nu știu în ce termen va fi acest lucru implementat, este un plan la care se lucrează. Vom vedea și în ce condiții piața ne va ajuta sau nu. Ne gândim constant la extindere și pe partea de vânzări, cu mai mulți colegi și pe partea de service pentru a putea gestiona volumul de instalări și de service pe care îl avem, pentru a putea reduce astfel timpii de așteptare.
Știu că pregătiți ceva special pentru clienții Wood-Mizer. Despre ce este vorba?
AE: Vrem și în acest an să facem Ziua clientului Wood-Mizer. Avem o pauză foarte lungă de când nu am mai făcut evenimentul. A fost și din cauza pandemiei, a fost și speranța că se vor organiza târguri și ne vom vedea acolo. Dar speranța aceasta nu ni s-a îndeplinit așa că vom organiza evenimentul Ziua Clientului. Va fi o zi în care sper să ne vedem cât mai mulți și să discutăm și de problemele care sunt în piață – pentru că nu trebuie să le ignorăm – despre nevoile clienților și despre nevoile noastre, pentru că și ele există. Dar dorința principală este să ne revedem și să ne simțim bine împreună, lucru pe care nu l-am mai făcut din 2018. Vrem să vă ajutăm și cu prețuri bune la tot ce înseamnă piese, pânze și utilaje la acest eveniment, cum am făcut-o de fiecare dată. Așa că, Ci vediamo a Ziua Clientului Wood-Mizer în 29 Octombrie, la Sibiu, la centrul expozițional Redal, ca și în 2018.
Aggiungi commento