Uncategorized

imm cologne 2024: Networking și concepte redefinite

Ianuarie este o lună specială pentru mulți oameni. Ea marchează startul unui nou an fiind ideală pentru planuri, pentru noi începuturi sau schimbări. Și cu toată inerția de după sărbătorile de iarnă, este momentul să ne întrebăm Cum va fi anul ăsta? Care este pulsul industriei de mobilă? Cine, ce și cum se prezintă la un târg în 2024? Este primul eveniment major al anului și asta face ca imm cologne să fie ca un barometru pentru industria de mobilă. Deci, după câteva săptămâni de vacanță și liniște, este un loc în care poți găsi inspirație, parteneri și poți face planuri. Firește, mai presus de a vedea/expune produse inovatoare și inspiraționale, este o oportunitate extraordinară de a întâlni oameni. Este un loc unde afacerile, inspirația și relațiile se unesc în mod natural. Și foarte mult despre conectivitate s-a vrut să fie anul acesta.

imm cologne este una dintre cele mai importante expoziții dedicate industriei mobilei și designului interior care se desfășoară în Germania, la Köln. În perioada 14-18 ianuarie 2024 a avut loc o nouă ediție a evenimentului care a atras un număr mare de profesioniști din domeniu, precum și pasionați de design și amenajări interioare.

Conectarea comunităților: motto-ul imm cologne 2024

Tema centrală “Connecting communities” a fost adusă la viață de un concept inovator de expoziție denumit “The Circles”. Formatul și-a făcut debutul în 2023 la imm Spring Edition și a prezentat diverse platforme de conținut și evenimente care combină afaceri, inspirație și networking. Zonele circulare de la care formatul își ia numele s-au dorit a fi elemente de legătură și locuri unde participanții la târg se pot întâlni și discuta. Această abordare holistică a reflectat tema centrală a târgului – Conectarea comunităților – promovând un sentiment de conexiune a unei întregi industrii, care depășește o experiență tipică de târg. 

Ca o caracteristică nouă la imm cologne 2024 – și unul dintre diferitele tipuri de “Circle” – zonele de ospitalitate au jucat un rol mai proeminent. Conceptul a fost întruchipat în diverse formate, inclusiv Circle Club – o zonă specială, mobilată în stilul unei cafenele. Acolo unde este mâncare și băutură bună, urmează, în mod natural, relațiile, întâlnirile și distracția. E dovedit că o atmosferă relaxată stimulează conversațiile față în față și întărește spiritul comunității.

Installation Circle a fost compus din mai multe instalații puse în scenă de designeri remarcabili. De asemenea, a existat și un Community Circle, unde mai mulți expozanți și-au prezentat ideile și inovațiile în standuri comune, făcându-l locul ideal pentru conversații între colegii cu aceleași idei.

Pure, Home și Sleep – cele trei segmente ale expoziției

Segmentul Pure este formatul imm cologne pentru design exclusivist, de ultimă generație. Pure alături de celelalte două segmente ale târgului – lumea interioară Home și secțiunea Sleep – au  acoperit spectrul divers al designului interior pentru care este renumit imm cologne. Numărul de expozanți pe segmentele Acasă și Somn au atras foarte mulți participanți. Mobilierul care a ieșit în evidență prin varietatea impresionantă de modele au fost scaunele, fotoliile și canapelele de toate formele.

imm cologne a anunțat înainte de începerea târgului, o listă de reprezentanți cheie din comerțul cu amănuntul și en-gros care au confirmat participarea ca vizitatori la târgul din ianuarie. „Confirmările de la marile asociații de cumpărare și de la principalii retaileri de mobilă ca vizitatori subliniază un semnal pozitiv. Suntem încântați să putem oferi din nou participanților la târg această platformă de afaceri importantă chiar la începutul anului cu imm cologne”, spune Bernd Sanden, director imm cologne. Este vorba de nume precum Conforama, El Corte Inglés, IKEA, JYSK, Krieger/KHG, Micasa, Möbel Martin, Next, Nitori, Porta Möbel, și XXXLutz și alții. Toate aceste prezențe, care vin în plus față de numeroșii expozanți majori confirmă că imm cologne este o platformă importantă de networking și de afaceri.

Trenduri la imm cologne 2024: sustenabilitate, mobilitate, versatilitate și retro-vintage

Participantii la expozitia IMM Cologne 2024 au propus o varietate de trenduri in domeniul mobilierului si designului interior. Iată câteva dintre cele mai evidente:

1. Sustenabilitate și responsabilitate ecologică: Un trend puternic în această ediție a fost accentul pe produsele și materialele eco-friendly. Producătorii de mobilier au prezentat modalități inovatoare de utilizare a materialelor reciclabile și regenerabile, precum lemn certificat FSC și materiale reciclate, asigurând astfel durabilitatea și minimalizarea impactului asupra mediului.

2. Designul minimalist și aerisit: A fost pus accentul pe forme simple, linii curate și minimalism. Designerii au prezentat mobilier cu un aspect simplu și geometrie simplă, care oferă un aspect clar și ordonat în spații.

3. Mobilitate și versatilitate: Mobilierul spațiilor de locuit a fost adaptat nevoilor schimbătoare ale utilizatorilor. Au fost prezentate piese de mobilier ușor de mutat, modulare și flexibile, care permit o reconfigurare ușoară a spațiului în funcție de cerințele individuale. Acesta este unul dintre cele mai puternice trenduri pe care le-am observat. De exemplu, mobilier de exterior care arată exact ca un mobilier de interior. Astfel, cu mobilierul din interiorul casei să poată fi create spații de lucru confortabile afară, în grădină, pe terase.

4. Tehnologie integrată în mobilier: Mulți producători au prezentat mobilier în care au fost incorporate componente tehnologice, cum ar fi porturi de încărcare wireless, lumini integrate și sisteme de sonorizare.

5. Retro și vintage: În cadrul expoziției s-au remarcat piese de mobilier cu influențe retro și vintage. S-a pus accentul pe formele și culorile caracteristice perioadelor trecute, aducând o nostalgie în designurile moderne. Unele exponate erau vizibil „aduse” din anii ’80-’90.

6. Culori naturale și pastelate: Paletele de culori prezentate au inclus nuanțe neutre, teracota, verde pastel, albastru inchis și alte culori inspirate de natură, satisfăcând astfel nevoia de confort și relaxare în designul interior. Am văzut propuneri de amenajări unicolore, unde pereții și elementele de decor aveau aceeași nuanță de culoare ca și mobilierul. Și pentru a fi evidentă intenția, totul era făcut în aceeași nuanță de portocaliu.

Acestea sunt trendurile pe care le-am observat în vizita noastră în târg și unele dintre ele scoase în evidență de turul ghidat la care am participat. 

Pavilionul României la imm cologne: elegant, aerisit și divers

În ceea ce privește participarea firmelor românești, 15 companii au expus pe o suprafata de peste 800 mp colectii de mobilier si accesorii de design interior: VISA SA, SOLENZARA SALON SRL, MOBILA DALIN SRL, KA&MA TRADING SRL, LARIX MOBILA SRL, HANGAROUND SRL, DESIGN FOR LIFE SRL, CITY COMFORT SRL, PURE HOME COLLECTIONS SRL, ENTOURAGE FURNITURE SRL, DIS PROD SRL, ECOMATRIX SRL, LEMN PROD EX COM SRL, SAVINI DUE SRL, SZEL MOB SRL.

Ne-a impresionat la toți cei cu care am reușit să vorbim deschiderea pentru comunicare, pentru discuții, chiar dacă pe unii dintre ei i-am cunoscut atunci. Am văzut un pavilion elegant, aerisit și am auzit cuvinte frumoase la adresa organizatorilor. Ne-am întâlnit atât cu firme cu mulți ani de participări la târguri externe, cât și cu firme care au abordat pentru prima oară această participare ca strategie de maximizare a șanselor de atingere a obiectivelor comerciale. 

Szel Mob, specializată în producția de mobilier clasic de lemn este la zecea participare la târg. Standul lor a prezentat variante și finisaje noi pentru mobilierul consacrat, dar și produse noi pentru băi. Cu exporturi reprezentând 70-80% din producție, Szel Gábor, proprietarul companiei, a subliniat importanța pieței germane și europene pentru ei, în discuția avută la Koln. 

VISA Wood este o companie care include producție de mobilier pentru diverse domenii, inclusiv HoReCa, dar și amenajări de standuri expoziționale. Cu toate că se ocupă de amenajarea pavilionului României la târgurile internaționale, anul acesta a fost prima participare a companiei la imm cologne. 

Printre cei care au participat pentru prima oară este și Solenzara, un nume recent pe piața românească, intrat prin achiziția unei fabrici de la Târgoviște. 

Cu vânzări consistente pe piața din Germania, Lemn Prod Ex Com cu brandul XO Interiors a prezentat colecții versatile, care combină clasicul cu modernul. Piesele de mobilier din colecția Chic, cunoscute în Germania ca „biblioteca bunicii”, au fost prezentate acum din stejar masiv, răspunzând cererii crescânde pentru acest tip de lemn.

Pe canalul de youtube Revista din Lemn puteți vedea toate materialele video realizate la imm cologne 2024, un eveniment recomandat de #Lemn.Expert – O comunitate de calitate și deplasare susținută de Felder Group – #unprietendecalitate.

Anamaria

Anamaria are peste 15 ani de experienta in marketing si comunicare pentru firme din industria si retailul de mobila. Inainte de Ces Brands a coordonat activitatile de marketing la ICLA Romania.

Adaugă comentariul

Adaugă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Categorii

Abonează-te la newsletter

ro_RORomanian