Achiziția unui centru cu comandă numerică pentru prelucrarea lemnului poate fi una dintre cheltuielile cel mai ușor de justificat în orice atelier de producție de mobilier. Pentru a fi cu adevărat rentabilă, specialiștii Biesse și Accesoria Group recomandă cinci factori–cheie în evaluarea opțiunilor și decizia de cumpărare: randamentul investiției, configurația utilajului, programul software, fluxul de lucru și mentenanța.
1. Randamentul investiției
Calcularea rentabilității unui utilaj implică mai multe variabile, însă cei mai importanți factori sunt: economia imediată de efort și timp, creșterea volumului de lucrări prin creșterea capacității de producție și a flexibilității, eficiența echipamentului în termeni de repetabilitate și eliminare a defectelor de producție. Standardul înalt de calitate al reperelor produse cu un CNC este un alt factor esențial de luat în calcul.
Odată redusă repetitivitatea în procesul de producție, resursa umană poate fi realocată pentru alte sarcini care aduc plusvaloare, precum contractarea de noi clienți sau extinderea liniei de producție. Un router CNC lucrează ”singur” în 90% din timp, cu minim de supraveghere sau nesupravegheat, fiind astfel alegerea perfectă pentru maximizarea abilităților personalului.
2. Configurația echipamentului
Este necesar să știți ce doriți să facă utilajul, deoarece configurația echipamentului este determinată de operațiunile pe care le va face. Stabiliți un set de parametri pentru produsul pe care vreți să îl creați și transmiteți informația consultantului de vânzări. Astfel, vă asigurați că primiți cele mai bune recomandări de utilaje care pot produce reperele cerute de clienții dumneavoastră. Câteva exemple de parametri sunt: dimensiunea minimă și cea maximă a reperelor, metoda de producție – de exemplu, anidación o consola, tipul de material utilizat de unde rezultă alternativele de prindere.
În funcție de cerințele specifice, există diferite abordări pentru creșterea producției – un alt factor crucial în stabilirea configurației echipamentului. În mod uzual, aceste metode implică diferite nivele de automatizare, alegerea de benzi transportoare simple sau sisteme complexe cu roboți și stații de sortare.
Cerințele de producție clare asigură o evaluare corectă a fezabilității investiției. În anumite cazuri, evaluarea poate implica demonstrații live cu utilaje similare sau simulări software cu un înalt nivel de acuratețe la transpunerea în practică. În timp ce consultantul de vânzări are rolul de a pune întrebările corecte, rolul clientului este a oferi o descriere concisă și realistă a produsului final.
3. Software
Punctul de pornire pentru funcționarea unui centru cu comandă numerică este programul de software care îi spune utilajului ce acțiune să efectueze, astfel încât rezultatele să fie consistente de la primul reper produs până la ultimul.
Ca și echipamentul fizic, programul de software trebuie să aibă capacitatea de a crea exact piesa dorită de clientul final. Diferite companii producătoare de software au diferite niveluri de cunoaștere, fapt reflectat în potențialul de lucru al echipamentului. Programul software ar trebui să fie la fel de performant precum partea hardware a CNC-ului.
4. Flujo de trabajo
Este recomandat ca, la cumpărarea unui CNC, să evaluați modul în care interacționează cu echipamentele și procesele existente. Ar trebui să aveți în vedere aspecte diverse, precum fluxul logistic al materialelor și compatibilitatea dintre software-ul de design actual și noul CNC.
5. Procesul de mentenanță
Pentru mentenanță facilă, este recomandat să țineți cont de următoarele considerente: structura pieselor de schimb, disponibilitatea acestora, accesul la suport post-vânzare: ce tip de suport primiți și pentru cât timp. CNC-urile de ultimă generație nu necesită o contribuție redusă a unui tehnician care să gestioneze mentenanța la fața locului. Există utilaje care rulează automat procedura de mentenanță sau colaborează cu clientul pentru realizarea procedurii în timp real, aceasta traducându-se în costuri reduse pentru producătorul de mobilier.
Cele 5 aspecte detaliate răspund celor mai comune întrebări apărute în perioada de pre-achiziție.
În plus față de cercetarea pe care o faceți pe cont propriu, recomandăm să apelați cu încredere la profesioniștii din echipa de vânzări, dedicați pentru a-i ajuta pe producători să ia decizii de achiziție bine documentate. Folosiți această resursă valoroasă, de încredere, ușor accesibilă și mereu la dispoziție pentru o discuție despre cum investiția într-un CNC crește productivitatea și calitatea. Stabiliți o întâlnire cu specialiștii Accesoria.
Añadir un comentario