Deko&Design

Seth Rolland, maestrul tăierii fine în lemn

Sunt tot mai fascinată de meșteri lemnari care, la fel ca Alexander Grabovetskiy, prelucrează lemnul manual făcând lucruri uimitoare. Un astfel de meșter este și Seth Rolland, considerat de mulți dintre contemporanii săi un adevarat artist al lemnului și un deschizător de drumuri în ceea ce privește tăierile în lemn și folosirea lor pentru a realiza piesa de mobilier dintr-o singură bucată de lemn. Este un pasionat care lucrează lemnul de mai bine de 25 de ani, îmbinând diferite moduri de prelucrare astfel încât să obțină forme cât mai sculpturale dar și foarte practice.

meșteri lemnari

Seth este un autodidact în ceea ce privește lemnul și prelucrarea lui. E drept, s-a nascut și a crescut într-o familie de arhitecți, având contact cu arta și formele ei de mic. La 5 ani mama sa l-a învățat să folosească un ciocan iar la 6 ani construia, tot cu ajutorul ei, o plută din lemn recuperat din apă și spumă poliuretanică. A absolvit însă colegiul cu diplomă în filosofie și mediu înconjurător.

meșteri lemnari

Dar pasiunea pentru lemn a învins și a început să construiască obiecte de mobilier urmându-și propria filosofie. El își crează obiectele fiind inspirat de formele naturale, forme combinate cu mișcarea. Îi place să prelucreze lemnul sub diverse forme împingându-l cât mai aproape de limite. Obiectele obținute sunt un amestec de linii clare și animate, în egala măsură interesante și distractive.

Obiectul se naște mai întâi în mintea lui. Face apoi desene, schițe și modele pentru a se asigura că obiectul este funcțional, curbele sunt proporționale și bine echilibrate din toate unghiurile. Când este sigur că este funcțional începe cu adevarat munca pentru noua creație. Alege întâi lemnul după culoare și fibră. Folosește lemn dur din America de Nord pe care îl taie, îl îmbină, îl curbează, îl asamblează și-l finisează manual. Fiecare etapă este realizată cu mare grijă pentru a garanta o calitate cât mai înaltă fiecăreia dintre ele.

meșteri lemnari

Rolland face diverse obiecte de mobilier, toate funcționale, pe care din punct de vedere al designului le încadrează în 3 categorii:

  • Mobilier organic – la care curbele sunt inspirate din simplitatea, frumusețea și mișcarea naturală a formelor – realizat prin tăiere, aburire, curbare, laminare sau modelare în vid.

meșteri lemnari

  • Mobilier dintr-o singură bucată de lemn. Mobilier fără îmbinări sau încleieri ci numai din tăierea lemnului și curbarea lui. În acest caz limitele mobilierului sunt cele ale lemnului.

meșteri lemnari

  • Mobilier în care lemnul este combinat cu piatra naturală. Fiecare material este folosit exact pentru ce a fost el creat: din lemn sunt făcute părți de mobilier care sunt echilibrate cu ajutorul pietrei. Practic lemnul este balansat și echilibrat de piatră.

meșteri lemnari

Seth Rolland este în egală măsură tâmplar și designer. El este un deschizător de drumuri în prelucrarea lemnului, dezvoltând tehnici noi și realizând obiecte simple și fascinante în același timp. Mobila sa este influențată de formele naturale, de estetica mobilierului japonez sau danez, dar amprenta personală este de netăgăduit. Aportul său la arta prelucrării lemnului este recunoscut și apreciat de toți cei care lucrează lemnul, manual sau nu.

seth rolland

Dacă ți-au plăcut aceste lucrări poți vedea și creațiile unui alt tânăr designer ce reinventează piese simple de mobilier.

Mihaela Radu

Mihaela Radu ist Chemieingenieurin, hat aber eine Leidenschaft für Holz. Sie arbeitet seit mehr als 20 Jahren in diesem Bereich, wobei die Holzveredelung sie in dieser Zeit geprägt hat. Sie sammelte Erfahrungen in einem Forschungsinstitut, in ihrem eigenen Unternehmen und in einem multinationalen Konzern. Sie möchte ihre Erfahrungen kontinuierlich mit denjenigen teilen, die die gleiche Leidenschaft haben - und mehr.

1 Kommentar

Einen Kommentar hinzufügen

Schreibe einen Kommentar zu Adrian Antwort abbrechen

Diese Website verwendet Akismet, um Spam zu reduzieren. Erfahren Sie, wie Ihre Kommentardaten verarbeitet werden.

  • goana dupa autenticitate naste penibilitati.

    Nu sunt importiva noului. Imi pare interesanta integrarea pietrelor naturale in structura de rezistenta a meselor. Dar sa fie ceva practic/potrivit sau estetic. Sa vad complementaritate intre cele doua. Cand nu exista utilitate intr o lucrare, insemna ca este artistica. Fara forme estetice deosebite, fara un mesaj puternic/profund, lucrarea ramane doar o mestereala searbada facuta in goana dupa autenticitate. Adica: o lucrare ratata.

Kategorien

Anmeldung zum Newsletter

de_DEGerman