Business Deco&Design Mobilier

IKEA îl pregătește pe Billie să mă ajute să redecorez

IKEA își pregătește oamenii din call center, dar și pe Billie, pentru a deveni consilieri de design interior, anunță Reuters. Gigantul suedez de mobilă își propune să ofere servicii prin care poți îmbunătăți confortul locuinței și să răspundă la întrebările simple adresate de clienți cu ajutorul lui Billie, un robot care folosește inteligența artificială.

În aprilie, IKEA și-a extins serviciile de design interior în Marea Britanie și Statele Unite, după lansări anterioare în Europa, Australia, Emiratele Arabe Unite și în alte locuri, precizează Reuters. În Marea Britanie, clienții plătesc 25 de lire sterline pentru un apel video de 45-60 de minute în care primesc sfaturi de design interior, precum și lista de produse sugerate. De asemenea, pentru 125 de lire sterline primesc 3 consultații de proiectare a spațiului de lucru, schiță și imagini 3D.

Ingka Group, cel mai mare retailer IKEA, spune că, începând cu anul 2021, a pregătit 8.500 de oameni care lucrează în call-center pentru a deveni consilieri de design interior. Billie – lansat tot în 2021 – a gestionat în acest timp 47% din întrebările clienților către call center, mai aflăm de la Reuters.

Ce mi s-a părut mie interesant este ce a declarat Ulrika Biesert, global people and culture manager Ingka Group. „Ne angajăm să consolidăm capacitatea de angajare a colegilor din Ingka, prin învățarea, dezvoltarea și recalificarea pe tot parcursul vieții și să accelerăm crearea de noi locuri de muncă”. Pentru mai mulți Billie, cred eu. Și pare că și Helen Reid, reporter Reuters, crede la fel, de vreme ce a întrebat „dacă utilizarea sporită a inteligenței artificiale ar putea duce la o reducere a numărului de angajați la companie”. „Nu asta vedem acum”. a fost răspunsul primit.

Vânzările prin apel vocal sau video de produse și servicii prin canalul de design interior la distanță al Ingka au reprezentat venituri de 1,3 miliarde de euro (1,40 miliarde de dolari) în anul financiar 2022 (01 septembrie 2021-31 august 2022) al Ingka, adică 3,3% din total. Ingka Group a declarat pentru Reuters că intenționează să crească această cotă la 10% până în 2028, ca parte a unei strategii de a atrage viitorii clienți din generația Z (adică persoanele născute în perioada 1990-2010).

Prin comparație, vânzările online de produse prin intermediul site-ului IKEA, care este deținut de Ingka, s-au ridicat la aproximativ 9,9 miliarde de euro, adică 25% din vânzările totale în exercițiul financiar al Ingka încheiat la 31 august 2022.

Anul acesta am navigat pe magazinele online IKEA din mai multe țări și am cumpărat de pe cele din România și Olanda. Platformele arată la fel, cred că doar magazinele și stocurile aferente diferă. Iar stocurile aferente magazinului aflat în proximitatea ta se actualizează în timp real, informație de mare ajutor dacă vrei să ridici comanda personal. Este extrem de ușor de navigat și extrem de intuitiv, de pe oricare platformă, indiferent de țară.

Nu cred că este departe momentul când Billie mă va ajuta să redecorez. Și nu vreau să se creadă că am ceva cu Billie. Nu. Eu sunt primul care pune presiune pe prețurile IKEA. Nu am cum să mă supăr pe Billie.

Sursa Reuters

Dan

Am avut șansa să lucrez în diverse departamente. Astfel am acumulat experiență în Finance, Accounting, Logistic, Sales, Operations, Marketing. Sunt un om de echipă și un all around player. Sunt antreprenor, am coordonat vânzarea unui business de lacuri și vopsele pentru lemn către o multinațională. În 2016 am descoperit lumea digitală, publishingul și marketingul online. De atunci mi-am mutat experiența acumulată și aptitudinile în online.

Adaugă comentariul

Adaugă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Categorii

Abonează-te la newsletter